آخرین آمار از تسهیلات پرداختی به مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۵/۰۱
تازه ترین آمار از مجموع تسهیلات پرداختی به پروژه های مسکن مهر از سوی بانک عامل بخش مسکن در ۳۱ استان کشور اعلام شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان خرداد ماه 96 مجموعا بیش از 48 هزار و 298 میلیارد تومان تسهیلات به پروژه های مسکن مهر پرداخت شده است.

بنا برگزارش بانک عامل بخش مسکن در ارتباط با آخرین آمار از عملکرد تسهیلات پرداختی به طرح مسکن مهر از این میزان بیش از 8 هزار و 782 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده در قالب تسهیلات طرح مسکن مهر در 4 منطقه مرکزی، شرقی، غربی و شعبه مستقل مرکزی استان تهران بوده است که این اعتبار به طرح های مسکن مهر در نقاط مختلف این استان از جمله شهرهای جدید اطراف تهران تزریق شده است.

مطابق آمارهای ارائه شده از سوی بانک مسکن، تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک عامل بخش مسکن به پروژه های مسکن مهر استان تهران در چهار منطقه یاد شده،در مجموع حدود 18 درصد از کل تسهیلات مسکن مهر در کشور را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که مسئولان مسکن مهر و کارشناسان حوزه تامین مالی، با مطلوب ارزیابی کردن روند اعطای تسهیلات به پروژه های مسکن مهر ،به نقش بانک مسکن در اتمام این پروژه ها و همکاری با مسئولان این طرح تاکید می کنند.

به گفته آن ها یکی از دلایل پیشرفت در سرعت ساخت، تکمیل و واگذاری واحدهای مسکن طی سال های اخیر به ویژه سه سال گذشته، همکاری و همراهی بانک عامل بخش مسکن در افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر و پرداخت به موقع این تسهیلات بوده است.

این در حالی است که به اذعان مسئولان ارشد طرح مسکن مهر این طرح به لحاظ تامین مالی در وضعیت مطلوبی به سر می برد و عمده مشکلات مربوط به این طرح که منجر به تاخیر در فرآیند ساخت، افتتاح و بهره داری واحدها شده است مربوط به عدم تامین خدمات زیربنایی و یا مشکلات دیگری همچنین برخورد به معارض و یا سایر مسایل حقوقی و مالی در واحدهای تعاونی ساز است.

به گفته آن ها هم اکنون و طی سال های اخیر هیچ مانع مهمی در مسیر تامین مالی این پروژه ها نبوده است و بانک مسکن به موقع اقدام به تزریق خط اعتباری در قالب تسهیلات به پروژه های مسکن مهر کرده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه طرح مسکن مهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن اعلام کرد: از مجموع حدود 2 میلیون و300 هزار واحد مسکن مهر برنامه ریزی شده در کل کشور تعداد 2 میلیون و62 هزار واحد به عنوان واحد مسکن مهر بدون مشکل وجود دارند که از این تعداد تا نیمه اردیبهشت ماه امسال، یک میلیون و 538 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

احمد اصغری مهرآبادی گفت: این در حالی است که تا نیمه اردیبهشت ماه امسال، 402 هزار واحد ساخته و تکمیل شده و به مرحله بهره برداری رسیده است اما به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و ... عملا تحویل آن ها به متقاضیان و بهره برداری از این واحدها با تاخیر مواجه شده است.

وی همچنین با اعلام شناسایی 111 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی تا نیمه اردیبهشت ماه امسال تاکید کرد: 126 هزار واحد مسکن مهر بر اساس آمارهای موجود تا نیمه اردیبهشت امسال، نیمه تمام و 123 هزار واحد مسکن مهر تا همین تاریخ واحدهای مشکل دار بوده اند که در تلاشیم با رفع مشکلات این واحدها آن ها را تکمیل و به متقاضیان واگذار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مجری ویژه طرح مسکن مهر تا نیمه اردیبهشت ماه پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر نسبت به کل واحدهای برنامه ریزی شده (2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی) مجموعا حدود 67 درصد و نسبت به واحدهای بدون مشکل (2 میلیون و 62 هزار واحد) بیش از 96 درصد برآورد می شود.

مهرآبادی با اشاره به همراهی بانک مسکن در پرداخت به موقع تسهیلات مسکن مهر،گفت: در بند پ ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه، هر گونه ساخت و ساز جدید مسکن مهر ممنوع اعلام شده است؛ مجلس همچنین در این ماده قانونی بانک عامل بخش مسکن را مکلف کرده همه تعهدات خود درباره تامین مالی مسکن مهر را به انجام برساند بدون اینکه تعهد جدیدی از بابت پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی مهر جدید التاسیس بر عهده بگیرد. در واقع این ماده قانونی به معنای اتمام طرح مسکن مهر با همان تیراژ 2 میلیون و 300 هزار واحد و تکلیف قانونی نسبت به عدم ادامه این طرح در سال ها و دوره های بعدی است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000