انتخابات شورای اطلاع رسانی و تبلیغات بانک هابرگزار شد
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمد علی کریمی در جمع مدیران روابط عمومی نظام بانکی و همزمان با برگزاری دومین انتخابات «شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی»، نقش این شورا را در انسجام بخشی به نظام بانکی حائز اهمیت خواند و گفت: شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی متشکل از روابط عمومیهای شبکه بانکی است و رییسکل بانک مرکزی ریاست و مدیر روابط عمومی این بانک نیز دبیری آن را عهده دار است. بر این اساس و با توجه به نقش و کارکرد شورا، امیدوارم از ظرفیتهای آن برای تقویت و اطلاع رسانی هر چه بهتر فعالیتهای نظام بانکی و برقراری تعامل مناسب با افکار عمومی، بهره گرفته شود.
به گفته کریمی، حضور نمایندگان روابط عمومی بانک ها در این شورا موجب می شود مصوبات در تعاملی سازنده با بانک ها و موسساتی که آنها را نمایندگی می کنند، هر چه بهتر عملیاتی شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی، مشارکت همگانی شبکه بانکی هم راستا با اهداف مد نظر این نظام را از اصلیترین اهداف شورا خواند و گفت: در این شورا تلاش شده است تصمیم ها با مشارکت مجموعه نظام بانکی اتخاذ شود. نمونه تحقق این مهم را میتوان در دو «کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی» به وضوح مشاهده کرد. شبکه بانکی با مشارکت فعالانه در این کمپینها، دستاوردهای خود را به خوبی اطلاع رسانی کرد. باید به خاطر داشت که شبکه بانکی از امکانات مناسبی در فضای مجازی و محیطی برخوردار است که با استفاده از این ظرفیت می توان برای آگاهی بخشی به جامعه درباره موضوع های مختلف بهره گرفت.
کریمی، همبستگی هر چه بیشتر میان اعضای شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی را بر طرف کننده مشکلات نظام بانکی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر شبکه بانکی در شرایط خاصی قرار دارد و باتوجه به اینکه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات دارای دو کارگروه «تبلیغات» و «اطلاع رسانی» است، میتوان از آنها برای تولید محتوای درست و نیز مقابله با شایعات و اخبار تخریبی استفاده کرد.
مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه به واسطه ساماندهی سه موسسه غیرمجاز، فعالیت های موسسات غیرمجاز در بازار پولی کشور پایان خواهد یافت، افزود: در حال حاضر بانک های «تجارت»، «آینده» و «موسسه اعتباری ملل» مدیریت دارایی ها و بدهی های موسسات «البرز ایرانیان»، «افضل توس» و «وحدت (آرمان)» را عهده دار شدند و از طرف دیگر و با ساماندهی تعاونی فرشتگان از سوی موسسه اعتباری کاسپین میتوان ادعا کرد که دیگر غیرمجازی در بازار پولی کشور وجود ندارد.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه خطر ظهور و بروز غیرمجازها همچنان در کشور وجود دارد، ادامه داد: باید تلاش کرد با فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم و نیز استفاده از ظرفیتهای موجود در «شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی» از ایجاد و گسترش موسسات غیرمجاز جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسایل باید از سوی نظام بانکی به صورت شفاف اطلاع رسانی شود، اظهار کرد: از این رو در حال حاضر کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکهای دولتی با حدود ۱۳ عضو فعالانه در عرصه اطلاع رسانی حضور دارد و چندی پیش روابط عمومی کانون بانک های خصوصی نیز تشکیل شده که امیدواریم در آینده و با استفاده از ظرفیت این دو مجموعه بتوان به اهداف مدنظر شبکه بانکی دست یافت.
در این جلسه، دومین انتخابات «شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی» برگزار شد و حشمت الله حسینی مدیر روابط عمومی بانک ملی ایران به عنوان نماینده بانکهای دولتی تجاری، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن به عنوان نماینده بانکهای دولتی تخصصی و توسعهای، فاطمه فروزان مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین به عنوان نماینده بانکهای غیر دولتی، مسعود نصر اصفهانی مدیر روابط عمومی بانک ملت به عنوان نماینده بانکهای دولتی واگذار شده و محمدرضا کرمی مدیر موسسه اعتباری توسعه به عنوان نماینده موسسات اعتباری به مدت دو سال به عنوان نمایندگان منتخب بانک ها و موسسات اعتباری در این شورا برگزیده شدند.
همچنین در این شورا سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین به عنوان دبیر کمیسیون روابط عمومیهای بانکهای خصوصی و حسین امامی مدیر روابط عمومی بانک توسعه صادرات به عنوان دبیر کمیسیون هماهنگی روابط عمومیهای بانکهای دولتی حضور خواهند داشت.
در این جلسه از دو نماینده پیشین دور نخست «شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی»، آقایان دکتر سیدعلی جلالی نظری مدیر سابق روابط عمومی بانک سپه و امیر رضا خلیلی مدیر سابق روابط عمومی موسسه ملل تقدیر شد.
گفتنی است، نمایندگان شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی از میان پنج گروه بانکهای دولتی تجاری، بانکهای دولتی تخصصی و توسعهای، بانکهای دولتی واگذار شده، بانکهای غیر دولتی و موسسات اعتباری انتخاب می شوند. بر اساس دستور العمل این شورا، عضویت اعضا دو ساله است و در هر دوره، با برگزاری انتخابات، نمایندگان جدید معرفی می شوند.