در هم‌اندیشی معرفی فرصت‌های کارآفرینی برای استارت‌ آپ‌ها مطرح شد:

دامنه وسیع فعالیت استارت‌ آپ‌ها در شهرها

نخستین نشست هم‌اندیشی و معرفی فرصت‌های کارآفرینی برای استارت‌ آپ‌ها با موضوع «بازآفرینی شهری پایدار»،برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، در نخستین نشست هم‌اندیشی و معرفی فرصت‌های کارآفرینی برای استارت‌ آپ‌ها با موضوع «بازآفرینی شهری پایدار»، تجربه کسب‌ و کارهای شکل‌ گرفته بر پای ایده‌های نوین برای هوشمند سازی ابرشهرهای دنیا و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان معرفی شد.

در این نشست که عصر روز گذشته به همت شرکت کارآفرینی بانک مسکن با حضور جمعی از صاحبان ایده برگزار شد، سینا مختاری به نمایندگی از مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی به ارائه بخشی از تجربیات جهانی موفق استارت‌ آپ‌های فعال در حوزه شهری پرداخت و گفت: ایده‌پردازان باید برای ساختن شهرهای آینده که ترکیبی از «ICT (فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات)» و «IoT (اینترنت اشیاء)» است، راهکارهای نوین برای حل مسائل مبتلا به شهرها خلق را کنند و در این مسیر می‌توان از تجربیات دنیا نیز بهره جست.

وی ساختار کلی شهرهای دنیا را با نام بردن از هفت زمینه عمومی ترسیم کرد و گفت: در شهرهای آینده باید در حوزه‌های مدیریت زباله، مدیریت بحران، برنامه‌ریزی شهری داده‌ محور، مصرف انرژی، پارکینگ، حمل‌ و نقل هوشمند و حس گرهای محیطی از ظرفیت‌های نوین فناوری بهره گرفت. به این ترتیب دامنه وسیعی از فعالیت‌ها وجود دارد که می‌تواند مبنای شکل‌گیری یک استارت‌ آپ باشد.

مختاری به ذکر مثال‌هایی از استارت‌ آپ‌های فعال در کشورهای اروپایی، آمریکا و برخی کشورهای آسیایی نظیر چین پرداخت و با بیان اینکه در شهرهای توسعه یافته، با ایجاد این اپلیکیشن‌ها درآمد زیادی عاید سرمایه‌گذاران می‌شود، خاطر نشان کرد: زمینه فعالیت در این عرصه‌ها در کشور ما فراهم است و صاحبان ایده می‌توانند با قدم گذاشتن در این مسیر، ضمن ارائه راه حل برای مشکلات و دغدغه‌های موجود وزارت راه و شهرسازی، کسب و کارهای موفقی نیز ایجاد کنند.

در ادامه این نشست همچنین مهندس قزوینی، عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از آمادگی این مجموعه برای حمایت از استارت‌ آپ‌های فعال در امر بازآفرینی شهری خبر داد و اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی برای پا گرفتن ایده‌ها پیش‌ قدم شده و به زودی نسبت به آزادسازی کل دیتای در اختیار خود اقدام می‌کند تا مسیر برای شکل‌گیری استارت‌ آپ‌ها در این بخش هموار شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000