سبد محصولات ویژه‌ بانک مسکن برای مشتریان

بانک مسکن سبد محصولات ویژه‌ای برای متقاضیان و مشتریان خاص در شعب منتخب در دست اجرا دارد که از جمله این خدمات می‌توان به بانکداری شرکتی و خدمات بازار سرمایه و خدمات ارزی اشاره کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، در این سبد محصولات، بانکداری شرکتی یک استراتژی در سطح کسب و کار بانکی و یکی از ارکان اصلی استراتژی کلان بانکداری جامع است. در این استراتژی تمرکز بر نیازهای مشتریان شرکتی (اعم از حقیقی و حقوقی) و خلق راه‌ حل‌های بانکی و مالی متناسب و پاسخ‌گویی مؤثر و دقیق به آنها در اولویت قرار می‌گیرد. بانکداری شرکتی، تمرکز بانک در ارائه خدمات اعتباری متناسب با نیازهای مالی و بانکی مشتریان، تهیه بسته‌های متنوع و خاص تأمین مالی، تسهیل تجارت بین‌ المللی برای کسب و کارهای دارای بازارهای جهانی، اعطای خطوط اعتباری به شرکت‌ها، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش، کمک به مدیریت مالی شرکت‌ها، ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای، مدیریت نقدینگی، خدمات بانکداری الکترونیکی، خدمات ارزی، خدمات مدیریت ریسک و ... می‌باشد.
در این طرح، خدماتی همانند حساب امانی، صدور انواع ضمانت‌ نامه‌‌ها از جمله ضمانت‌ نامه‌های تعهد پرداخت و گشایش اعتبار اسنادیِ ارزی، طرح تضمین معاملات اقساطی مسکن، خدمات مالی از طریق بازار سرمایه، خدمات مشاوره‌‌ای، خدمات بانکداری الکترونیک و ... به مشتریان در شعب منتخب شعب مستقل مرکزی، سعادت‌‌آباد، ونک و میرداماد تهران و شعب مرکزی شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز، کرج و اراک ارائه می‌شود.
دومین محصول از این سبد، سامانه متمرکز خدمات بازار سرمایه (سامانه راهکار بانکی یا رها) با قابلیت انجام معاملات انواع اوراق بهادار منتشره در بازار سرمایه، در سطح تمامی شعب بانک مسکن راه‌اندازی گردیده و قابل دسترس می‌باشد. در این سامانه این امکان وجود دارد تا خرید و فروش سایر اوراق بهادار از جمله اوراق رهنی، واحدهای صندوق‌های زمین و ساختمان و یا سهام شرکت‌ها نیز از طریق این سامانه صورت پذیرد. در حال حاضر انجام معاملات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در بستر سامانه، توسط تمامی شعب امکان‌ پذیر می‌باشد. از طرفی با توجه به سیاست‌ها و راهبردهای کلان بانک، در حال حاضر در این سامانه امکان خرید و فروش اوراق رهنی (MBS) با نماد 9704 (به قیمت بازار) که توسط بانک مسکن در تاریخ 13/4/1395 به پشتوانه بخشی از تسهیلات رهنی منتشر و از طریق فرابورس عرضه اولیه آن صورت گرفته توسط شعب منتخب (در تهران شعب مستقل مرکزی، سعادت‌آباد، آفریقای شمالی، ونک و تجریش و در شهرستان‌ها در شعب مرکزی شهرهای مشهد، کرج، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز) امکان‌پذیر شده، در میان‌مدت اجرای طرح در 100 شعبه مد نظر بوده و در بلندمدت به تمامی شعب تسری خواهد یافت. از طرفی با توجه به ظرفیت‌های موجود و پیش‌بینی تمهیدات لازم جهت توسعه فعالیت‌های مرتبط، دسترسی و امکان انجام معاملات سایر اوراق بهادار از جمله سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و صندوق‌های زمین و ساختمان از طریق سامانه مزبور ایجاد خواهد شد که بدین‌‌ ترتیب نمونه بارزی از همکاری همه‌جانبه بازار پول و سرمایه محقق خواهد گردید.
بر این اساس آخرین محصول با توجه به بیانیه مأموریت و چشم‌ انداز، استراتژی و اهداف کلان بانک در سند برنامه بانک مسکن 1400، مأموریت، راهبردها و برنامه‌های حوزه ارزی و بین‌الملل بانک تدوین شده که فعالیت‌های ارزی بانک مسکن در شعب مستقل مرکزی، سعادت‌‌آباد، ونک و میرداماد تهران و شعب مرکزی شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز، کرج، اراک، کیش و قشم انجام می شود. مأموریت بانک مسکن در این حوزه، تأمین مالی و ارائه خدمات ارزی، تسهیل معاملات و مبادلات ارزی بین‌المللی و ارائه ضمانت‌نامه‌ها و تسهیلات ارزی فعالین بخش مسکن و توسعه شهری و برقراری روابط کارگزاری می‌باشد تا چشم‌ انداز بانک مسکن مبنی بر کسب بیشترین سهم خط اعتباری از منابع مالی داخلی و خارجی و ایفای نقش حداکثری در تأمین مالی ارزی طرح‌ها و پروژه‌های بخش مسکن و توسعه شهری محقق شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000