مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن اعلام کرد:

بکارگیری ابزارهای نوین خلاء نظام ساخت و ساز کشور

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه در نظام ساخت و ساز کشور استفاده از ابزارهای نوین یک خلاء می باشد؛گفت: همه دستگاه ها و مراکز مرتبط باید با یکدیگر همکاری کنند تا ساخت و سازهای نوین در سطح کشور تعمیم داده شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمدرضا امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با بیان اینکه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها در دستور کار گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از اصول ساخت و ساز قرار دارد گفت: با همکاری گروه سرمایه گذاری مسکن و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این خصوص اقداماتی در حال انجام است و گام اجرایی در این زمینه به زودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در همین زمینه اخیرا تفاهم نامه ای بین دو دستگاه به امضا رسید که بر مبنای این تفاهم نامه دستورالعمل هوشمندسازی را تدوین می کنیم که این هوشمندسازی هم در فرایند ساخت و ساز و هم در درون واحدها به کار گرفته می شوند.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه تفاهم نامه گروه و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای اجرا در مدت 4 سال به امضا رسیده است افزود: طبق این تفاهم نامه قرار است دستورالعمل هوشمندسازی ساختمان ها طی 5 ماه آینده تدوین شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تفاهم نامه همکاری یاد شده به منظور توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی بین این دو نهاد به امضا رسید و امیدواریم گام مهمی در جهت هوشمندسازی ساختمان‌ها و استفاده از انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی در واحدهای مسکونی برداریم.

امینی با بیان اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن در اجرای تعهدات خود در قالب تفاهم نامه با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی خود را متعهد می داند افزود: این تفاهم نامه در راستای سیاست های معاونت فناوری و مدیریت ساخت از سوی واحد تحقیق و توسعه گروه سرمایه گذاری مسکن و با همکاری واحدهای تخصصی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صورت پذیرفت.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن افزود: این شرکت، تمام تلاش خود را در جهت استفاده از ابزارهای نوین در ساخت و ساز به کار می گیرد و طی چند سال گذشته همواره تلاش کرده تا مقدمات همکاری با دستگاه‌ها و مراکز مرتبط را فراهم کند.

امینی با بیان اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن تجربه اجرای پروژه فرشته در شهر یزد به عنوان یک مجتمع مسکونی مبتنی بر هوشمندسازی را دارد گفت: به کارگیری ابزارهای نوین یکی از خلاءهای نظام ساخت و ساز کشور است در حالی که حرکت به این سمت نه یک ضرورت بلکه یک الزام است.

وی ادامه داد: در همین راستا گروه سرمایه گذاری مسکن در نظر دارد این بخش از فعالیت‌های خود را بسط و گسترش دهد؛ در عین حال با توجه به اینکه افزایش سهم اجرای پروژه‌های مسکونی میان درآمدی در دستور کار گروه قرار دارد لذا بکار گیری از ابزارهای هوشمندسازی ساختمان به عنوان یک اصل مد نظر قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه سرمایه مسکن با اشاره به مزایای هوشمندسازی ساختمان گفت: بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش زمان ساخت، افزایش کیفیت ساختمان، مقام سازی پروژه‌ها و اقتصادی کردن پروژه برای سرمایه گذار از مهمترین مزیت‌های اجرای پروژه‌ها با روش‌های هوشمند است.

این مقام مسئول در گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: امیدواریم با همکاری بین دستگاهی و تعامل نهادهای مختلف با یکدیگر بتوان هوشمندسازی ساختمان‌ها به ویژه برای پروژه‌های با کاربری مسکونی را در سطح کشور فراگیر کنیم و فرهنگ هوشمندسازی نیز در بین سازندگان توسعه یابد.

امینی گفت: قطعا گروه سرمایه گذاری مسکن در این زمینه آمادگی خود را برای ورود به اجرای پروژه‌ها با روش‌های نوین اعلام می‌کند و در این جهت نیازمند حمایت دستگاه‌های مرتبط است.

بر اساس این گزارش؛ محمدرضا امینی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن و محمد شکرچی زاده رییس «مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی» وزارت راه و شهرسازی اواخر آبان ماه در راستای توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای اجرا در مدت ۴ سال، امضاء کردند.

بر پایه تفاهم نامه صورت گرفته، طرفین در ۱۰ محور به شرح زیری با یکدیگر همکاری خواهند کرد:

3-1- توسعه و تبادل همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی

3-2- امکان سنجی و همکاری در انجام پروژه ها و طرح های تحقیقاتی مشترک و استفاده از ظرفیت های علمی، پژوهشی و امکانات فیزیکی طرفین تفاهم نامه

3-2-1 پروژه های مشترک در حوزه های مدیریت ساخت و پروژه،ساختمان های پایدار، انرژی های نوین و تجدیدپذیر، ایمنی، مصالح و سیستم های ساختمانی

3-2-2- تدوین و پیاده سازی روش های نوین ساخت و اجرای پروژه ها

3-2-3- تدوین دستورالعمل های فنی اجرایی و پیاده سازی طرح های پایلوت در زمینه سیستم ها و فناوری های نوین ساخت

3-2-4-تبادل اطلاعات در تشکیل و به روز کردن بانک های اطلاعاتی فنی در زمینه مصالح و فرآورده ها و تجهیزات ساختمانی (وارداتی و داخلی)

3-2-5- تدوین دستورالعمل ها، آیین نامه ها و ضوابط با استانداردهای مربوط به طراحی و ساخت

3-2-6-ارائه خدمات علمی، آزمایشگاهی و پشتیبانی مورد نیاز هر یک از طرفین برای انجام طرح های پژوهشی

3-3- شناسایی ایده های خلاقانه در حوزه ساخت و ساز و امکان سنجی آنها جهت معرفی سرمایه گذاری

3-4- ارائه گواهینامه فنی ساختمانی در جنبه های رده بندی انرژی، ایمنی حریق، دسترسی معلولین، آکوستیک و سایر زمینه های مورد نیاز

3-5-ارائه خدمات مشترک تحقیقاتی- کاربردی با تعریف پروژه های مشترک در حوزه تکنولوژی بافت فرسوده به جهت اعتلای ساخت صنعتی و مسئولیت اجتماعی طرفین

3-6- ارائه مشاوره و نظارت عالی بر روی طرح و اجرای پروژه ها

3-7- برگزاری همایش ها و کارگاه های علمی و پژوهشی و دوره های آموزشی با استفاده از امکانات طرفین

3-8- همکاری در برگزاری جشنواره‌های ساختمانی و مسابقات علمی

3-9- ارائه خدمات مشاوره ای جهت برنامه ریزی های آموزشی، پژوهشی و فنی به شرکت

3-10- همکاری در ارزیابی فناوری های نوین و به روز رسانی کتابچه فناوری ها و ساخت نمونه های الگو در قالب پروژه پایلوت



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000