ارزش خالص دارایی‌های صندوق نارون ۱۵۷ میلیارد ریال شد

ارزش خالص دارایی های صندوق زمین و سرمایه گذاری نارون اراک اعلام شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، در راستای ماده 15 اساسنامه صندوق، در تهیه گزارش خالص ارزش هر واحد سرمایه گذاری به بهای تمام شده صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون و بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده دوره میانی 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه تهیه شده است.

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون بر اساس ماده 21 ماده (1) قانون بازار اوراق و بند ه ماده (1) قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، محسوب می شود. این صندوق سی ام تیرماه سال گذشته در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران و همچنین در تاریخ دهم مرداد نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید.

بر اساس گزارش مالی منتهی به 9 ماهه 30 آذر 96 صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون، ارزش خالص دارایی های صندوق با احتساب ارزش خالص هر واحد 9960 ریال و تعداد 15 میلیون و 800 هزار واحد سرمایه گذاری، در مجموع 157 میلیارد و 368 میلیون ریال است.

جمع دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون 203 میلیارد و 612 میلیون ریال و جمع بدهی های این صندوق نیز 46 میلیارد و 239 میلیون ریال در 9 ماهه امسال برآورد شد.

این صندوق از انواع صندوق های قابل معامله در بورس است که واحدهای سرمایه گذاری آن با نماد «نارون» در بورس تهران معامله می شود. مدت فعالیت صندوق به موجب ماده 5 اساسنامه از ابتدای اولین روز کاری بعد از دریافت مجوز فعالیت صندوق تا پایان تصفیه صندوق ادامه می یابد.

همچنین در راستای بند یک ماده 15 اساسنامه، در محاسبه ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری به بهای تمام شده، اقلام دارایی و بدهی های صندوق و بهای تمام شده پروژه ها بر اساس آخرین صورت های مالی حسابرسی شده، استفاده شده است.

بر اساس دستورالعمل نحوه محاسبه خالص ارزش واحدهای سرمایه گذاری مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، ارزش روز پروژه از جمع اقلام دارایی های ایجادی طبق گزارش هیأت 3 نفره کارشناسان رسمی دادگستری محاسبه شده است.

پروژه نارون اراک در منطقه الهیه این شهر در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 مترمربع و زیربنایی به مساحت 19 هزار مترمربع احداث می‌شود. زیربنای مفید این پروژه 13 هزار و 400 مترمربع، قیمت کل زمین پروژه حدود 2.5 میلیارد تومان و ارزش پروانه ساخت نیز حدود 1.5 میلیارد تومان برآورد شده است. هزینه کل ساخت پروژه صندوق نارون حدود 18 میلیارد و قیمت فروش پروژه پس از تکمیل حدود 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

متعهد پذیره نویس و بازارگردان صندوق نیز شرکت تامین سرمایه بانک است. نماینده سرمایه گذاران و خریداران پروژه، شرکت مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر از شرکت‌های دارای مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار و حسابرس صندوق نیز حسابدار مستقل موسسه حسابرسی بهمند است؛ همچنین ناظر ساخت پروژه نیز، شرکت آرین محور اراک است.

مدت ساخت پروژه 21 ماه و سه پس از ساخت نیز برای فروش پروژه در نظر گرفته شده است که در واقع حدود 2 سال آینده امیدواریم پروژه تعین تکلیف شود.

هدف اصلی صندوق‌ها زمین و ساختمان، انبوه‌سازی و کمک به رونق بخش مسکن و سایر بخش‌های اقتصادی مرتبط با این حوزه است چرا که بیش از 100 رشته به صورت مستقیم و بیش از 200 رشته به صورت غیرمستقیم با بخش مسکن و ساختمان در ارتباط هستند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000