برای تأمین آب شرب مسکن مهر به ۴۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۲/۰۵
وزیر نیرو از نیاز ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین خدمات پایدار در مسکن مهر خبر داد و گفت: تأمین آب به طور جدی در وزارت نیرو پیگیری می‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از ایلنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو، در مراسم کلنگ‌زنی خط انتقال آب از روستای کلان به پردیس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تأمین آب شرب پردیس و مسکن های مهر به طور جدی در وزارت نیرو پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که تا سال ۹۲ و ابتدای دولت یازدهم، وزارت نیرو خدمات لازم را برای ۹۰۲ هزار واحد مسکن مهر فراهم کرده بود و برای این کار بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: از سال ۹۲ تا کنون، علاوه بر ۹۰۲ هزار واحد مسکن مهر ، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بهره‌مند شدند که در کل ۲ میلیون ۲۰۷ هزار واحد مسکن مهر از خدمات وزارت نیرو برخوردار شدند.

اردکانیان افزود: در این فاصله، ۵۶ درصد کل مسکن مهر در کمتر از پنج سال از این خدمات با یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه بهره‌مند شدند که ۹۵ درصد واحدها این خدمات را در اختیار دارند و پنج درصد باقی در حال انجام است.

وی ادامه داد: علاوه انشعابات، خدمات پایدار شامل تصفیه‌ خانه کامل آب، تصفیه‌ خانه فاضلاب، پست‌های فشار قوی و... اعتبارات بیشتری نیاز است که مبلغی بالغ بر چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تأمین خدمات پایدار نیاز است.

وزیر نیرو ادامه داد: فارغ از اینکه آب آشامیدنی با چه سختی‌هایی تهیه می‌شود، از آب‌های زیرزمینی، سطحی، قیمت تمام‌ شده و حتی استفاده از آب بطری در مواقع سخت و اضطراری، اولین منبع برای صنعت و کشاورزی پساب است.

اردکانیان اضافه کرد: کشورمان در حال حاضر، بیش از ۶ هزار میلیارد مترمکعب آب مصرفی در بخش‌های شرب و بهداشتی دارد که از این مقدار، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آن پساب تولید می‌شود.

اردکانیان در پایان عنوان کرد: در چنین شرایطی، پردیس برای ما فرصتی است که سرمایه‌گذاری‌هایی را در زمینه فاضلاب و برداشت پساب انجام دهیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000