ارتقای تجهیزات بانک مسکن برای ارائه خدمات نوین

گزارش عملکرد ۱۱ ماهه بانک مسکن در حوزه‌های فراتر از پرداخت تسهیلات حاکی از صدور ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۲۲۵ فقره «مسکن کارت» به منظور ارائه بخشی از خدمات نوین بانکی است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، بانکداری الکترونیک به منزله ایجاد امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطه‌های ایمن بر پایه فناوری‌های نوین است که نیاز به حضور فیزیکی افراد را برای دریافت خدمات بانکی برطرف می‌کند. خدمات بانکی متنوعی ذیل خدمات بانکداری نوین و الکترونیک قابل ذکر است که از آن جمله می‌توان به برداشت با و بدون کارت الکترونیک بانکی از دستگاه‌های خودپرداز، صدور انواع کارت اعم از مسکن کارت، بن کارت، کارت هدیه، کارت اعتباری و نظایر آن، تجهیز شعب مکانیزه، ارائه خدمات درگاه‌ های پرداخت و نیز استقرار سیستم‌های تلفن‌ بانک و همراه بانک اشاره کرد.
در همین راستا بانک مسکن طی 11 ماه سپری شده از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ ماه، آمار صدور مسکن کارت را از 20 میلیون و 72 هزار و 740 فقره در پایان اسفند 95 به بیش از 22 میلیون و 747 هزار و 960 فقره افزایش داده است تا رشد 13 درصدی تعداد مسکن کارت صادر شده در پایان بهمن ماه نسبت به ابتدای سال محقق شود.
طی این مدت همچنین حدود 300 هزار فقره کارت هدیه برای مشتریان بانک مسکن و بر اساس تقاضای آنها صادر شده است.
یکی دیگر از خدمات نوین بانک مسکن، صدور کارت هوشمند تسهیلات و صندوق پس ‌انداز مسکن است. بانک مسکن به منظور تسهیل ارائه خدمات به مشتریانی که از انواع تسهیلات این بانک استفاده می‌کنند و یا در مرحله سپرده‌گذاری قرار دارند و قرار است در آینده از تسهیلات برخوردار شوند، کارت الکترونیک هوشمند صادر می‌کند که به واسطه آن بازپرداخت اقساط به سادگی و از طریق عملیات «کارت به کارت» از کارت سایر بانک‌ها نیز فراهم باشد. همچنین تکمیل سپرده و افزایش موجودی به همین ترتیب از طریق تمامی کارت‌های شتاب برای واریز به کارت هوشمند مذکور قابل انجام است.
شمار کارت‌های هوشمند صادر شده در بانک مسکن که جریان وصول مطالبات را تسهیل کرده است تا پایان سال گذشته 9 میلیون و 422 هزار و 30 فقره بود که این میزان با 1/10 درصد رشد در پایان بهمن ماه امسال به 10 میلیون و 377 هزار و 767 فقره رسیده است.
از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه 13 هزار و 650 نقطه فروشگاهی جدید به دستگاه پوز فروشگاهی بانک مسکن مجهز شده و این در حالی است که آمار مذکور در پایان اسفند 95 حدود 60 هزار و 150 نقطه بوده است. به این ترتیب شمار پوزهای فروشگاهی بانک مسکن با حدود 23 درصد رشد در سال جاری همراه بوده است. بانک مسکن همچنین در حال حاضر یکهزار و 966 دستگاه خودپرداز برای ارائه خدمات بانکی به مشتریان خود و دارندگان کارت‌های عضو شبکه شتاب در سراسر کشور دارد.
یکی دیگر از خدمات نوینی که در سال‌های اخیر به شبکه بانکی کشور افزوده شده، خدماتی است که از طریق دستگاه موسوم به «Pinpad» ارائه می‌شود. این دستگاه‌ها ظاهری شبیه دستگاه خودپرداز دارند اما خدمات قابل ارائه از طریق آنها با خودپرداز متفاوت است. از طریق دستگاه خودپرداز عملیاتی چون خرید، اعلام مانده حساب، پرداخت قبوض و خرید شارژ انجام می‌شود اما از طریق Pinpad تغییر رمز اول کارت، فعال و غیرفعال کردن کارت، واریز وجه، انتقال وجه در لحظه با سقف‌های بیش از میزان قابل انجام از طریق خودپرداز و مواردی از این دست قابل انجام است.
بانک مسکن تا پایان سال گذشته 5 هزار و 795 دستگاه Pinpad داشت که با افزوده شدن 267 دستگاه جدید به این تعداد طی 11 ماهه نخست امسال، اکنون تعداد کل دستگاه‌های مذکور در کشور به 6 هزار و 62 دستگاه رسیده است.
به گزارش هیبنا، بانک مسکن در 11 ماهه نخست امسال با برگزاری 2 هزار و 20 دوره آموزشی با شرکت 59 هزار و 900 نفر، در راستای ارتقای سطح دانش کاری کارکنان خود به منظور ارائه خدمات مطلوب به مشتریان نیز اقدام کرده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000