پایگاه خبری بانک مسکن گزارش می دهد؛

اهم اقدامات گروه سرمایه گذاری مسکن در سال ۹۶/ تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه مالی ۹۶

گروه سرمایه گذاری مسکن، در سال گذشته علاوه بر تعیین تکلیف بخشی از دارایی‌های راکد، موفق به کلنگ‌زنی پروژه‌های بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، گروه سرمایه گذاری مسکن از انبوه سازان بزرگ و فعال به عنوان یکی از هلدینگ‌های زیر مجموعه بانک مسکن در صنعت ساختمان در سالی که گذشته دو هدف عمده شامل فعال کردن پروژه های راکد و مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده را به عنوان اهداف کلان تعریف کرد که علاوه بر آغاز مذاکرات اجرای پروژه‌های نوسازی در این بافت‌ها، نوسازی پروژه بافت فرسوده در منطقه سیروس تهران را نیز کلید زد چرا که گروه سرمایه گذاری مسکن به جای تمرکز بر ساخت واحدهای لوکس ، تامین مسکن برای اقشار میان درآمدی و همچنین نوسازی بافت های ناکارآمد شهری برای اقشار آسیب پذیر را در اولویت پروژه‌های اجرایی خود قرار داده است.

در همین راستا این شرکت در جهت نوسازی بافت‌های ناکارآمد در شهرهای اردبیل، زنجان، ارومیه، اصفهان، یزد و اخیرا منطقه سیروس پایتخت گام برداشت تا شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان پیمانکار و سرمایه گذار برای اجرای پروژه 100 واحدی سیروس وارد عمل شود.

حضور در نمایشگاه املاک و مستغلات

همچنین گروه سرمایه گذاری مسکن در سال گذشته در پنجمین نمایشگاه املاک و مستغلات که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور شرکت‌های مختلف ساختمانی، انبوه سازان، تعاونی‌های مسکن، طراحان و معماران ایرانی و چند شرکت خارجی برگزار شد، شرکت کرد.

نشست هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن در جزیره کیش

به گزارش هیبنا در سال گذشته سیزدهمین هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن با حضور مسوولان گروه، مدیران عامل و معاونین شرکت‌های تابعه و همچنین رئیس هیات مدیره و معاون امور شرکت‌های گروه مالی بانک مسکن، به میزبانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پردیس و جنوب در جزیره کیش برگزار شد.

در روز اول همایش، انصاری لاری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پروژه ستاره کیش که توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب در جزیره کیش در حال ساخت است، از برج‌های بلند مرتبه این پروژه که با طراحی ویژه و استانداردهای به روز در شهرک صدف جزیره کیش در حال اجرا می‌باشد، به شایستگی نام برد.

محمدرضا امینی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن در این همایش گفته: «در ترکیب سبد پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در دو سال اخیر مجتمع تجاری جدیدی تعریف نگردیده و سیاست ما بر خروج از این پروژه‌ها است.»

کلنگ زنی پروژه‌های بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی

سال گذشته همچنین در مراسمی با حضور مدیر عامل بانک مسکن، پروژه مسکونی رواق در بافت فرسوده مشهد به بهره برداری رسید و دو پروژه دیگر در این بافت کلنگ زنی شد.

به شرکت‌های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن تکلیف شده است تا نیمه اول سال 1397، هر شرکت حداقل یک پروژه در بافت فرسوده تعریف کند که البته تنها در مشهد، در بهمن ماه 4 پروژه تعریف و کلنگ زنی شد.

درآمد 653 میلیارد ریالی گروه سرمایه گذاری مسکن در سال مالی 96

در روزهای پایانی سال گذشته، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت با مشارکت بیش از 87 درصد سهامداران شرکت در روز چهارشنبه 16 اسفند ماه 96 در محل سالن سازمان مطالعات بهره وری و منابع انسانی تشکیل شد.

در این نشست مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، به وجود دارایی‌های راکد در سبد دارایی‌های شرکت، از برنامه‌های گسترده برای به گردش انداختن این دارایی‌ها خبر داد. وی به تعیین تکلیف اراضی شرکت اتحاد عمران پارس که فعالیت آن در سال‌های گذشته متوقف شده بود اشاره کرد و گفت: از این طریق، حدود 160 میلیارد ریال از دارایی‌های راکد گروه تعیین تکلیف شده و در حال واگذاری است.

گروه سرمایه گذاری مسکن بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده، موفق به پوشش 102 درصدی بودجه سال مالی 96 خود شده و این شرکت برای سال مالی 96، سود 510 میلیارد ریالی ( 93 ریال به ازای هر سهم) محقق کرده است که نسبت به سال مالی قبل، 16 درصد افزایش داشته است.

درآمد عملیاتی این شرکت در این سال 653 میلیارد ریال بوده که 83 درصد آن مربوط به سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام شرکت های تابعه، 16 درصد سود حاصل از فروش سرمایه گذاری‌ها و یک درصد مربوط به سود حاصل از سایر فعالیت ها است.

بنابراین گزارش، در سال 95 نیز گروه سرمایه گذاری مسکن توانست رتبه اول شفافیت اطلاعاتی را در میان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران کسب کند؛ این گروه در سال مالی 95 اجرای 20 پروژه با زیربنای کل 264 هزار و 634 مترمربع را کلید زد که هزار و 264 واحد آن مسکونی است. همچنین در این سال تعداد 87 پروژه با زیربنای کل 2 میلیون و 55 هزار و 508 مترمربع در سبد پروژه های در دست اجرای شرکت وجود داشته که 12 هزار و 542 واحد آن مسکونی بوده است. در سال مالی 95 توسط گروه سرمایه گذاری مسکن 7 پروژه با زیربنای 142 هزار و 476 متر مربع نیز تکمیل شده که 944 واحد آن مسکونی بوده است.

علاوه بر این شرکت در سال مالی 95 برای بهره مندی از خرد جمعی و بهره گیری از تجارب و تخصص ذی نفعان مختلف در تصمیم گیری بهینه امور خود اقدام به تشکیل کمیته های تخصصی با موضوع فعالیت کمیته برنامه و بودجه، کمیته بازاریابی و فروش، کمیته تامین منابع مالی و کمیته سرمایه گذاری کرده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000