در چهارمین روز از هفته دولت پیگیری شد؛

خواسته مخاطبان بانک مسکن در تماس با مسوولان اداره مدیریت‌های شعب

در چهارمین روز از هفته دولت معاونان اداره کل امور مدیریت‌های شعب بانک با حضور در مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن،‌ به سوالات شهروندان پاسخ دادند.
پایگاه خبری بانک مسکن

یک مسوول در اداره کل مدیریت‌های شعب بانک مسکن در گفت‌ و گو با پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، با بیان اینکه عمده مشکلات مشتریان در تماس با مرکز ارتباط با مشتریان، مربوط به انواع تسهیلات مسکن است، گفت: برخی از تماس‌گیرندگان انتقادهایی را نسبت به ضوابط بانک مسکن در خصوص سن بنا عنوان می‌کنند و از اینکه به دلیل رشد شتابان قیمت مسکن امکان خرید آپارتمان با کمتر از سقف سن بنای مجاز برایشان مقدور نیست و از طرفی با محدودیت در استفاده از تسهیلات صندوق یکم برای آپارتمان‌های با سن بنای بالای 15 سال روبرو هستند دچار سختی در خرید خانه شده اند که این موارد به مدیران ارشد و تصمیم‌سازان منتقل خواهد شد.

به گفته وی، عده‌ای از مخاطبان بانک مسکن نیز اطلاعات مربوط به ارزش و نحوه استفاده از اوراق حق‌ تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را جویا می‌شوند و نیز می‌خواهند جزییات بیشتری از نحوه تخصیص اوراق به سپرده‌های ممتاز به دست آورند.

این فرد مسوول در اداره کل مدیریت‌های شعب بانک مسکن با بیان اینکه شعب موظف هستند برای اعطای تسهیلات از توان مشتریان برای بازپرداخت اقساط اطمینان حاصل کنند، گفت: با توجه به نوع تسهیلات مسکن و در رهن قرار گرفتن سند ملک، میزان درآمد تسهیلات‌گیرنده و توان بازپرداخت اقساط توسط وی ملاک تصمیم گیری خواهد بود.

وی در عین حال تاکید کرد که لازم است گواهی سندی که اثبات کند فرد وام‌گیرنده شاغل و دارای درآمد مستقل است، نظیر گواهی اشتغال به کار برای برخورداری از تسهیلات خرید مسکن ارایه شود.

این مسوول با اشاره به نظارت دقیق بانک مسکن بر عملکرد شعب، گفت: عملکرد شعب و مدیریت‌ها از نظر میزان منابع و مصارف، مطالبات معوق و سررسید گذشته و نیز حجم انواع تسهیلات پرداختی به شکل دوره‌ای ارزیابی و به این ترتیب شعب و مدیریت‌ها رتبه‌بندی می‌شوند. در عین حال از ابزارهای نظارتی دیگری نیز در اداره کل مدیریت‌های شعب برای بررسی عملکرد ادارات و شعب استفاده می‌شود و این نظارت به شکل مستمر وجود دارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000