از سوی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن؛

صدور دستور راه اندازی سیستم جامع اطلاعات ساختمان

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن ضمن دستور راه اندازی سیستم جامع اطلاعات ساختمان، بر تعریف پروژه های جدید منطبق با استراتژی‌های جدید گروه تاکید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، روزبه ‌ظهیری مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سفر به تبریز از پروژه های این شهر بازدید کرد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن در فرآیند بازدید از پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، از پروژه‌ مسکونی 96 واحدی نرگس، پروژه مسکونی 98 واحدی ارغوان در مجاورت پروژه نرگس در شهرک رشدیه و الماس خاوران در تبریز، بازدید به عمل آورد. بازدید از زمین پروژه مسکونی 60 واحدی یاغچیان، زمین شهرک سلامت تبریز و همچنین زمین پروژه بازآفرینی شهری حکم آباد تبریز که طرح نهایی آن از طریق مسابقه معماری برگزیده شده است نیز از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در بازدید از پروژه‌ نرگس رشدیه (متعلق به صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب) ضمن اعلام رضایت از روند پیشرفت پروژه، از شیوه های اجرایی و کنترل پروژه عملیات‌های اجرایی پروژه مذکور تمجید به عمل آورد.

این پروژه در قالب پیمان‌کاری جزء با حداکثر استفاده از پتانسیل‌های داخلی شرکت و کم‌ترین هزینه سربار در حال اجرا بوده و طی ماه‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته است. روند اجرایی پروژه از اسفند ماه 96 با حضور نمایندگان معاونت‌های فنی، مالی و طرح و توسعه از اسفند 96 تسریع شده و با پیشرفت‌های ماهانه بیش از 3.5 درصد در حال پیگیری است.

همچنین با توجه به افزایش قیمت پلکانی پروژه و مدیریت مناسب بازاریابی و فروش پروژه، بالاترین ارزش افزوده اقتصادی ممکن از پروژه نصیب سهامداران و شرکت شده است. بر اساس برنامه زمان‌بندی تهیه شده، این پروژه 96 واحدی در پاییز امسال به مشتریان تحویل خواهد شد.

یکی از تصمیمات اتخاذ شده در این بازدید، تایید اولیه تشکیل صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان جهت پروژه ارغوان با تاکید بر بازبینی نقشه‌های معماری و همچنین دستور راه‌اندازی سیستم جامع اطلاعات ساختمان و آغاز عملیات اجرایی تا اسفند ماه 1397 از طرف ظهیری بود.

راه اندازی سیستم جامع اطلاعات ساختمان برای اولین بار در شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب اجرا خواهد شد. در بازدید از پروژه الماس خاوران نیز ظهیری بر بهبود بهداشت، ایمنی و محیط زیست در کارگاه و الزام پیمانکاران به رعایت بیشتر این موارد به منظور پرهیز از حوادث ناگوار و دامن‌گیر شدن تبعات مالی و حقوقی آن برای شرکت و بهینه‌سازی طراحی پروژه برای انطباق با معیارهای اقتصادی لازم تاکید کرد.

بررسی عملکرد 9 ماهه

در ادامه این بازدید، جلسه بررسی عملکرد 9 ماهه شرکت با بررسی حوضه‌های تولید و فروش و تحقق بودجه مصوب در دفتر شرکت برگزار شد و برنامه ریزی‌های لازم جهت تدوین بودجه سال مالی آتی صورت پذیرفت. در این جلسه که با حضور معاونین هلدینگ و تعدادی از معاونین و مدیران شرکت شمال غرب برگزار شد، روند 9 ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌های اقدام لازم برای توسعه فعالیت‌ها و مقابله با مشکلات اجرایی به شرکت ابلاغ شد.

بازدید از پروژه آسمان

در حاشیه این بازدید، مدیر عامل و معاونین از پروژه آسمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین پروژه‌های گروه بازدید کرد. در این بازدید ظهیری با اشاره به کیفیت و رعایت جزییات اجرایی در این پروژه، از شرکت شمال‌غرب خواست این پروژه را به عنوان الگو قرار داده و پروژه‌هایی منطبق با زمان روز و با کیفیت بالاتر را تعریف و اجرا کند.

لزوم تعریف پروژه بر اساس استراتژی‌های گروه

ظهیری در این بازدید با بیان این که بخش مهمی از زمین‌های بزرگ در شهرها به احداث ساختمان‌های مسکونی و یا فضاهای عمومی اختصاص یافته است، از پروژه‌های کوچک و متوسط به عنوان فرصتی یاد کرد که نباید از آن غافل شد.

وی با اشاره به سوابق گذشته گروه در حوزه پروژه‌های بزرگ، بر ادامه روند فوق در کنار تعریف پروژه‌های کوچک و متوسط زودبازده تاکید کرد و از شرکت شمال غرب خواست ضمن ادامه فعالیت‌های قبلی در حوزه تعریف پروژه، پروژه‌های کوچک و متوسط زودبازده را به منظور مدیریت بهتر نقدینگی، کاهش ریسک و افزایش حجم فعالیت شناسایی و با رعایت مقررات در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

همچنین تعریف یک پروژه توسعه زمین در قالب یک شهرک مسکونی برای توسعه شرکت در بلند مدت، از جمله تاکیدات دیگر مدیر عامل گروه در این بازدید بود که مورد توجه قرار گرفته و به عنوان برنامه اقدام در دستور کار شرکت شمال غرب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری مسکن، از دیگر دستورات این جلسه، تشریح طرح امکان سنجی اولیه مجموعه بین المللی زیستی تبریز با رویکرد تندرستی و گردشگری بود که توسط معاونت طرح و توسعه شرکت شمال غرب معرفی و ابعاد آن ارایه شد که در ادامه ظهیری به ارایه راهکارهای لازم در جهت اجرایی شدن آن پرداخت. مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، همچنین انجام مطالعات امکان سنجی تکمیلی اقتصادی و فنی اجرایی با بررسی سیستم‌ها و روش‌های متنوع و متناسب با ساختار و ابعاد پروژه‌های تعریف شده بازآفرینی شهری را از جمله برنامه‌های آینده شرکت اعلام و ورود به پروژه‌های بازآفرینی شهری و انجام مطالعات در این خصوص را خواستار شد.

پیشنهاد ساختار سازمانی جدید برای شرکت

باز تعریف ساختار سازمانی شرکت به صورت ماتریسی و شبکه‌ای پروژه محور که توسط شرکت شمال‌غرب ارایه گردیده بود، مورد استقبال حاضرین در جلسه به ویژه مدیرعامل و معاونین شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن قرار گرفته و انجام مطالعات بیشتر بر روی ابعاد آن به شرکت شمال غرب ابلاغ شد. شایان ذکر است ساختار ماتریسی، یکی از روش‌های سازماندهی مناسب شرکت‌های پروژه محور است که می‌تواند در کارکرد صحیح و افزایش بهره‌وری شرکت‌های پروژه ‌محور تاثیر قابل توجهی داشته باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000