با حضور دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی بررسی شد

طرح معماری ساختمان مدیریت شعب استان فارس

طرح معماری ساختمان مدیریت شعب بانک مسکن استان فارس در کمیته معماری گروه سرمایه گذاری مسکن با حضور محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بررسی شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، کمیته معماری گروه سرمایه‌گذاری مسکن با توجه به نگاه ویژه مدیر عامل، به منظور نظارت بر طراحی پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن و اطمینان از انجام طراحی‌ها در انطباق با اصول علمی و ویژگی‌های منطقه و مشتریان تشکیل شده است.

این کمیته گامی در راستای اطمینان از کیفیت محصولات گروه است و بانک مسکن نیز در همین راستا جهت بهره‌مندی از دانش معماری اساتید برجسته معماری کشور در کمیته معماری گروه سرمایه‌گذاری، طرح معماری ساختمان مدیریت شعب بانک خود در استان فارس را به این کمیته ارجاع داده است.

نشست کمیته معماری گروه سرمایه گذاری مسکن با حضور محمدسعید ایزدی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، فرشچیان رییس هیات مدیره گروه سرمایه گذاری، مروج معاون توسعه فناوری و ساخت و تعدادی از کارشناسان معماری گروه سرمایه‌گذاری برگزار شد.

محمد سعید ایزدی، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه ضمن تشکر از رویکرد گروه سرمایه‌گذاری مسکن در تشکیل چنین جلسه‌ای با حضور اساتید و متخصصان معماری و تمجید از طرح زیبای ارایه شده توسط معمار پروژه، بر لزوم همخوانی بافت بدنه شهری با پروژه‌های بزرگ تاکید کرد.

ایزدی ضمن ارایه نقطه نظرات خود، از معمار طرح خواست نظرات کمیته معماری را با رعایت اصول کلی حاکم بر طرح لحاظ کند.

همچنین در این نشست حسین شیخ زین الدین عضو هیات امنای انجمن مفاخر معماری ایران و استاد سید جواد میرحسینی از برجسته‌ترین معماران کشور حضور داشتند.

طرح معماری ساختمان مدیریت شعب بانک مسکن استان فارس در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت و نظرات کارشناسی توسط حاضران در جلسه ارایه شد.

در ابتدای این جلسه، پس از تشریح و ارایه طرح ساختمان مدیریت شعب بانک مسکن استان فارس از سوی علیرضا تغابنی طراح این پروژه، اعضای کمیته معماری نیز نقطه نظرات خود را اعلام کردند.

به گزارش هیبنا، حوزه معماری طی سال های اخیر به عنوان حوزه مغفول صنعت ساخت و بخش مسکن و نظام شهرسازی، از کمترین سطح توجه از سوی فعالان ساختمانی برخوردار بوده است.

در طول سال های اخیر، همه نگاه ها جنبه کالبدی به شهر و ساختمان داشته است. نتیجه آن شده که ساختمان های بی روح و شهرهای فاقد المان های آرامش بخش و نشاط اجتماعی پدید آمدند.

با این حال در ابتدای دولت یازدهم و بخصوص در دولت دوازدهم، این حوزه مغفول، مورد توجه سیاست گذار بخش مسکن و شهرسازی قرار گرفت.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این دوره، بر ضرورت شکل گیری شورای معماران و برنامه ریزی در این حوزه تاکید کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000