تقدیر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان از عملکرد بانک مسکن

حسین فیروزی با تقدیر از عملکرد بانک مسکن گفت : بانک‌ مسکن شتاب دهنده سرمایه گذاری در بخش مسکن و الگوی خدمت رسانی به مردم است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، در ششمین جلسه شورای هماهنگی بانک های استان در سال جاری ، بانک ها را یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی در کشور عنوان و یادآوری کرد: نقش بانک ها در کردستان پررنگ تر است ومردم کردستان برای ایجاد اشتغال که اغلب اشتغال های خرد و کوچک هستند به منابع مالی بانک ها نیاز دارند.

فیروزی بهبود و رونق فضای کسب و کار و همچنین فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری را نیازمند حمایت بانک ها دانست و از بانک مسکن بعنوان یکی از ارکان مهم توسعه بخش مسکن در استان یاد کرد و اذعان داشت: بانک های استان می بایست هر کدام در زمینه فعالیت و رسالت خود همچون بانک مسکن عمل کنند که توانسته است با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حمایت از سرمایه گذاران، شتاب دهنده سرمایه گذاری در بخش مسکن باشد.
فیروزی در ادامه به تغییر فرایندها، ساختار،سیستم، و روش ها اشاره کرد و گفت: با تغییر در فرایندها می توانیم شتاب بیشتری به توسعه استان بدهیم و جمع های هم اندیشی استان ما را به این نتیجه رساند که تغییرات روبنایی اگرچه برای توسعه استان لازم است اما کافی نیست و به تغییرات زیربنایی نیاز داریم.

در ادامه این جلسه جلال الدین سلیمی مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان نیز به ارایه گزارشی از عملکرد بانک مسکن پرداخت و اظهار داشت: 825 میلیارد ریال تسهیلات به 2 هزار و 180 قرارداد پرداخت شده که یک هزار و 750 مورد از قراردادها در بخش مسکن و 430 قرارداد نیز در بخش غیر مسکن بوده است.

وی اضافه کرد: 405 قرارداد از 430 قرارداد غیر مسکن مربوط به تسهیلات قرض الحسنه در قالب های ازدواج، خود اشتغالی و سایر قسمت ها است.

سلیمی افزود: مجموع قراردادهایی که بانک مسکن به بخش قرض الحسنه پرداخت کرده به 43میلیارد ریال رسیده که تمام این منابع از فعالیت های خود بانک تامین اعتبار شده است.
مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان در خصوص کل تسهیلات پرداختی در حال بازگشت در این استان هم گفت: اکنون 19 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که حدود 2 و نیم برابر منابع بانک است.

سلیمی تاکید کرد: 10 هزار و 500 میلیارد ریال از این میزان اعتبار مربوط به تسهیلات طرح مهر و بافت فرسوده بود و بقیه تسهیلاتی هستند از محل منابع خود بانک که به متقاضیان پرداخت شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000