برگزاری دومین همایش انبوه سازان مسکن یزد

دومین همایش بزرگ انبوه سازان مسکن استان یزد برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، مدیریت شعب استان یزد به عنوان مشارکت کننده در همایش بزرگ انبوه سازان استان که با حضور 200 نفر از انبوه سازان فعال در بخش مسکن استان، شهردار، رئیس شورای شهر ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور برگزار گردید، شرکت نمود.
در ابتدای همایش، رئیس انجمن صنفی انبوه سازان با عرض خیر مقدم به حاضرین هدف از برگزاری این همایش را بررسی امکان برون رفت از رکود مسکن با اتخاذ تصمیمات محلی، منطقه ای و استانی عنوان نمود.
وی عزم استانی و محلی و انسجام و تعامل دستگاه ها و سازمان های ذیربط در بخش مسکن را بهترین و سریع ترین روش حل مسائل این حوزه دانست.
مهندس شرافت یکی از بهترین راهکارهای تولید مسکن مناسب برای اقشار متوسط جامعه را همکاری انبوه سازان با بانک مسکن و هدایت مشتریان و خریداران به استفاده از تسهیلات بانک مسکن، خصوصا تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم این بانک بیان نمود.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به مرغوبیت منطقه ای بافت فرسوده یزد، استفاده از تسهیلات و سیاست های تشویقی بانک مسکن جهت احداث واحد های مسکونی در بافت فرسوده را فرصت مناسبی جهت بهبود شرایط ساخت و ساز و تولید مسکن ارزان، متناسب با اقشار متوسط که نیازی فراتر از مسکن مهر یا مسکن دولتی دارند را بیان نمود و اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر استان یزد از پتانسیل اقتصادی و اجتماعی خوبی برخوردار است باید به دنبال استفاده از ظرفیت های ایجاد شده توسط بانک مسکن باشیم و وضعیت مسکن موجود را ارتقا داده و با طراحی و نوآوری در ساخت مسکن پاسخگوی نیازها باشیم.
پیشنهاد ارتباط دارندگان حساب های سپرده صندوق پس انداز مسکن یکم با انجمن صنفی انبوه سازان جهت شناسایی نیاز واحدهای مسکونی مورد تقاضای این دسته از دارندگان حساب سپرده صندوق پس انداز مسکن یکم جهت تعریف پروژه های مسکونی توسط انبوه سازان عضو این انجمن و سوق دادن دارندگان حساب جهت استفاده از این واحدها جهت بهره مندی از امتیاز تسهیلاتی خود توسط رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان مطرح شد که مورد استقبال انبوه سازان قرار گرفت.
مدیر شعب استان یزد به عنوان یکی از سخنرانان در این همایش، با تاکید بر اهمیت مسکن و ساختمان در کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخش های اقتصادی افزود: اتکای بخش مسکن به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح مصرفی از محل تولیدات داخلی را از مزایای این بخش مهم اقتصادی دانست.
صید نبی حیدریان ضمن اشاره به تاثیر ویژه بخش مسکن بر سایر بخش ها از جمله نیازهای اساسی شامل نیازهای زیستی، اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و غیره را از مزایای این بخش مهم اقتصادی دانست و افزود: مسکن حق اجتماعی هر فرد و خانواده بوده و یک نوع سرمایه گذاری مطمئن برای خانوارهاست و از پیامدهای مثبت آن به ثبات و همبستگی خانوداه اشاره داشت.
مدیر شعب استان در ادامه ضمن تاکید بر اینکه احداث مسکن بخش قابل ملاحظه ای از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و برای گروه کثیری از جامعه ایجاد شغل می نماید، افزود: بخش مسکن همواره به عنوان پیشتاز اقتصاد ایران مطرح است زیرا که دارای رابطه پیشین با 78 بخش اقتصادی و رابطه پسین با 56 بخش اقتصادی و ایجاد کننده اشتغال غیرمستقیم با ضریب 1.2% بوده و سهم مسکن و ساختمان در اشتغال مستقیم کشور حدود 12% است.
صیدنبی حیدریان با اشاره به موضوع و محور همایش که راهکارهای خروج مسکن از رکود با اتخاذ سیاست های استانی نامگذاری شده است اقدام به معرفی ویژگی ها و خدمات متمایز بانک مسکن در این حوزه نمود. وی در این باره گفت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای در بخش مسکن نقش قابل ملاحظه ای در تامین مالی این بخش به خصوص در جهت دهی به هر دو طرف عرضه و تقاضا دارد و حجم تسهیلات پرداختی در بخش ساخت و خرید مسکن نشان دهنده قدرت تاثیر گذاری بانک مسکن در این بخش می باشد و با اتخاذ سیاست های اصولی و صحیح می تواند به بهترین شکل نقش اثرگذاری خود را ایفا نماید.
وی گفت: بانک مسکن در حوزه مسکن و توسعه شهری با پشتیبانی از اجرای اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن، نقش موثری در توانمندسازی مالی فاقدین مسکن، تامین مالی و اجرای برنامه های بانکی، طرح های توسعه ای در حوزه مسکن و توسعه بازآفرینی شهری دارد.
حیدریان در ادامه اظهار داشت: بانک مسکن با ارائه خدمات منحصر به فرد در بخش مسکن مانند حمایت از اقشار کم درآمد و متوسط جامعه و حمایت از ساخت و ساز و هدایت عرضه و تقاضا خصوصا در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و رونق بخشی به بخش مسکن، سایر خدمات بانکی را نیز ارائه می دهد.
وی خدمات ویژه بانک مسکن در حوزه رونق بخش مسکن را به شرح ذیل معرفی نمود:
عاملیت صندوق پس انداز مسکن یکم که از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد برخوردار بوده را عهده دار شده است که با توجه به پایین بودن نرخ و مدت بازپرداخت آن در افزایش قدرت خریداران واحدهای مسکونی کمک شایانی می کند.
فراهم آوردن استفاده از صندوق یکم در بافت فسوده جهت خریدارانی که شرایط خانه اولی را ندارند.
کاهش نرخ تسهیلات از محل اوراق تسهیلات مسکن در بافت فرسوده به 16%
افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات از محل اوراق حق تقدم تسهیلات در بافت فرسوده از 12 سال به 15 سال.
افزایش سقف تسهیلات ساخت برای انبوه سازان و مجتمع سازان که از فناوری های نوین استفاده نموده و الزامات و استانداردهای لازم را در ساخت ساز رعایت کنند که خود منجر به تولید مسکن با کیفیت نیز خواهد شد.
کاهش 1% نرخ سود برای سازندگانی که از فناوری های نوین استفاده می نمایند.
کاهش 1% نرخ سود برای سازندگانی که تسهیلات مشارکت را در پایان دوره مشارکت تسویه نمایند.
صیدنبی حیدریان در پایان اظهار داشت: بانک مسکن با داشتن همکاران باتجربه و دارای دانش کافی در زمینه مسکن و ساختمان آماده همکاری با انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان را در چارچوب سیاست های اعتباری این بانک می باشد.
مدیریت شعب استان یزد همچنین با ایجاد غرفه عرضه و معرفی خدمات تخصصی خود در بخش مسکن و انبوه سازی که یکی از برنامه های جنبی این همایش بود به معرفی خدمات پرداخت. ایجاد غرفه بانک مسکن این فرصت را ایجاد نمود تا فعالان بخش مسکن و انبوه سازان استان بتوانند به صورت مستقیم با مدیر استان ارتباط برقرار نموده و مسائل خود را در میان گذارند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000