معاون اول رییس جمهوری:

افزایش سقف تسهیلات به زلزله زدگان کرمانشاه نیازسنجی می شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۹/۱۰
معاون اول رییس جمهور گفت: زلزله یک امتحان خوب و نشان دهنده توانایی مهندسی کشور بود به گونه ای که در زلزله ۶.۴ اخیر تلفات نداشتیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه که در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، افزود: در سفر قبل پنج میلیون تومان سقف تسهیلات را بالا بردیم و اگر ارزیابی این باشد که راجع به تسهیلات تصمیم گیری شود این موضوع در ستاد مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به توانایی نظام بانکی تصمیم نهایی گرفته می شود. وی اظهار کرد: زلزله سال گذشته حادثه تلخی بود که کام ملت ایران را تلخ کرد و احساسات همه تحت تاثیر آن جریحه دار شد ولی شکوه ملت ایران را در کمک رسانی نشان داد و همه به جنب و جوش افتادند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: حضور مردم در صحنه بیانگر این بود که ملت ایران در روزهای سخت نشان می دهند از یک عقبه تمدنی برخوردارند و اتحاد و انسجام خود را در دنیا نشان دادند و بلافاصله حضور رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری، وزرا، هیات دولت و همه مسوولان را در منطقه داشتیم و انسجام مردم و مسوولان قابل تقدیر بود.
وی اضافه کرد: سازمان دهی مفصلی که برای تک تک روستاها انجام گرفت در بحث امداد و نجات به گونه ای که تا ساعت ۱۱ روز بعد حادثه ۲ هزار مصدوم را از زیر آوار نجات دادند و سرعت عمل در امداد و در اسکان موقت توزیع چادرها و در ساخت و ساز قابل توجه است. جهانگیری گفت: در حادثه ای که اتفاق افتاد به طور کامل واحدها ساخته نشده اما ظرف یکسال، احداث بیش از ۲۰ هزار واحد و تعمیر ۶۰ هزار واحد قابل توجه است و حجم بزرگی است. وی اضافه کرد: این حجم ساخت و ساز اتفاق استثنایی است و برخی دل ملت ایران را خالی می کنند و اقدام های انجام شده را تضعیف می کنند که جفا در حق دولت، ملت و مدیرانی است که عاشقانه خدمت می کنند. معاون اول رییس جمهوری گفت: مجموعه دولت و نهادهای مسوول ، بنیاد مسکن ، فرمانداری ها، جمعیت هلال احمر، سپاه، ارتش و بهداشت و درمان کارهایشان را بخوبی انجام دادند و باید از آن ها تشکر کرد اگرچه مشکلاتی هست و ما وظیفه داریم آنها را حل کنیم.
وی تاکید کرد: باید سرعت ساخت و ساز در شهرها بیشتر شود و همچنین عقب ماندن ساخت و ساز مسکن مهر قابل قبول نیست و باید سامان داده شود تا مردم زمستان در منازلشان باشند. واحدهای مسکن مهر بیمه بودند و یک مقداری باید بیمه خسارت آنها را پرداخت کند و مجموعه مدیران استان هم تلاش کنند تا مردم سریع وارد چرخه زندگی عادی شوند و همه این تصمیم ها از سوی دولت برای حل مشکلات مردم است.
وی در عین حال تاکید کرد: منابع مالی دولت حدی دارد و هنر این است که مدیران با منابع موجود و مشخص کار را بخوبی انجام دهند. وی با بیان اینکه زلزله ۶.۴ یک زلزله بزرگ بود، گفت: زلزله سال گذشته پس لرزه هایش تغییر قابل ملاحظه ای به وجود نمی آورد و وضعی که امروز در روستاهای قصرشیرین و گیلانغرب دیدیم ، یک پیام به مردم ایران دارد که اگر واحدهای مسکونی خوبی ساخته و نظام مهندسی مسوولیت را خوب قبول کند، تلفات زلزله پایین می آید.
معاون رییس جمهوری عنوان کرد: در مدیریت زلزله کرمانشاه، عملکرد بسیار خوبی صورت گرفته است و مجموعه مدیران تلاش قابل تقدیری از خود نشان داده اند.وی گفت: کرمانشاه جوانان تحصیلکرده خوبی دارد و باید اقدام های اساسی برای اشتغال آنها صورت دهیم. اگر اعتبارات تخصیص یافته برای تسهیلات اشتغال در کرمانشاه کافی نباشد، بخاطر وضعیت ویژه استان کرمانشاه، از سهم دیگر استان ها کم می کنیم و به سهم این استان اضافه خواهیم کرد.
جهانگیری گفت: در ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی اقدام های بسیار چشمگیری صورت گرفته است. سرعت ساخت و ساز در مناطق شهری زلزله زده استان کرمانشاه نیز باید شتاب بیشتری به خود گیرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000