بخشودگی روستاییان با پرداخت معوقات

مدیر شعب استان فارس،در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام کرد:،روستاییان با پرداخت معوقات از بخشودگی سود و جرایم تسهیلات بهرمند می شوند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیر شعب استان فارس در چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: با پیشنهاد هیات وزیران و تصویب مجلس ذیل تبصره ۳۵ قانون بودجه، روستاییانی که در سنوات گذشته از بانک مسکن تسهیلات دریافت کردند و برای بازپرداخت اقساط آن اقدام نکرده‌اند، در صورتی که حداکثر تا ۶ بهمن‌ماه سال جاری اصل مانده‌ تسهیلات خود را پرداخت کنند، سود و جرایم متعلقه آن مورد بخشودگی قرار می گیرد، مشمول به اینکه اصل تسهیلات دریافتی تا سقف 100میلیون تومان بوده و قرارداد آنها حداکثر تا پایان سال 1395 به سرفصل مطالبات غیر جاری انتقا یافته باشد.
وی با بیان اینکه میزان تسهیلات معوق روستاییان در استان فارس، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در حدود ۳۰ هزار فقره تسهیلات است ، بروز خشکسالی و مشکلات متعاقب آن در روستاها را دلیل اصلی عدم توانایی اغلب وام‌گیرندگان در بازپرداخت بخش عمده‌ای از اقساط این تسهیلات عنوان نمود.
کمالی با اشاره به منابع محدود دولت برای اختصاص یارانه در این حوزه، تأکید کرد: هر استانی که بتواند در این مهلت زمان از این فرصت خوب استفاده بیشتری کند، می‌تواند از مجموع یارانه‌ اختصاص یافته برای بخشودگی سود و جرائم تسهیلات معوق نیز سهم بیشتری از آن خود کند.
مدیر شعب بانک مسکن استان فارس در بخش دیگری از این نشست با اشاره به آخرین وضعیت صندوق پس انداز مسکن یکم در استان فارس، گفت: از آغاز اجرای طرح صندوق پس انداز مسکن یکم در سال ۹۴ تا کنون، در استان فارس حدود ۲۰ هزار فقره حساب صندوق پس انداز مسکن یکم افتتاح شده که ۱۴ هزار حساب معادل ۷۰ درصد این تعداد در شهر شیراز افتتاح شده است.
وی افزود: در این بازه‌ی سه ساله، حدود ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید به حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در استان فارس از محل این حساب پرداخت شده که در همین بازه زمانی پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به سپرده‌گذاران نیز در حال انجام بوده است.
کمالی با بیان اینکه در استان فارس میزان کل تسهیلات پرداختی خرید مسکن تا پایان آبان‌ماه سال گذشته، مبلغ یک هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال به ازای یک هزار و ۳۷۲ فقره تسهیلات بوده، خاطرنشان کرد: این میزان آبان‌ماه امسال به مبلغ ۳ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال به ازای ۳ هزار ۵۹ فقره رسید که این آمارها می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تأثیر قابل توجه سیاست مسکن یکم در این حوزه قمداد شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان فارس در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته به ۶ هزار و ۹۶۶ انبوه‌ساز تسهیلات مسکن پرداخت شده، افزود: این عدد امسال به بالغ بر ۷۳۰۰ نفر رسیده است؛ امسال برای ساخت ۳ هزار و ۱۴۵ واحد، مبلغ یک هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به انبوه‌سازان استان پرداخت شده است.

کمالی تصریح کرد: بانک مسکن این نوع تسهیلات را به صورت مستقیم به انبوه‌ساز (فروشنده) پرداخت می‌کند و خریدار نیز با در نظر گرفتن این تسهیلات از انبوه‌سازان مسکن خریداری می‌کند.
وی همچنین از پرداخت تسهیلات ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومانی به حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داده است.
علی کمالی با اشاره به مسؤولیت‌های اجتماعی بانک مسکن، پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال به پرسنل نیروی انتظامی استان را با نرخ ۴ درصد از جمله اقدامات بانک مسکن در این حوزه برشمرد.
وی با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۲۱۲ واحد مسکن مهر تاکنون فروش اقساطی شده‌اند، بیان داشت: تعداد ۱۱ هزار و ۷۳۶ واحد مسکن مهر در استان فارس باقی مانده است که با پیشرفت ۷۰ تا ۹۰ درصدی امیدواریم تا پایان سال بخش قابل توجهی از این واحدها را نیز تقسیط و واگذار کنیم.
کمالی در پایان به مقایسه‌ی منابع و تسهیلات پرداختی این بانک اشاره کرد و یادآور شد: بانک مسکن فارس دارای رتبه‌ی برتر در میان همه بانک‌های استان است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000