همکاری میان فعالان بخش مسکن و بانک مسکن استان مرکزی

مسوولین بانک مسکن استان در جلساتی مجزا، با اعضای انجمن پیمانکاران عمرانی و تاسیساتی و انبوه سازان استان برای انعقاد تفاهم نامه همکاری به مذاکره نشستند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، جمعی از مسوولین و کارشناسان بانک مسکن استان مرکزی به سرپرستی مدیر شعب استان، در هفته جاری میهمان جلسات هیات مدیره انجمن پیمانکاران عمرانی و تاسیساتی و انجمن انبوه سازان استان در محل ساختمان مرکزی شرکت های مزبور شدند.

در نخستین جلسه که به میزبانی انجمن پیمانکاران عمرانی و تاسیساتی استان برگزار شد؛ فدایی دبیر انجمن، ضمن تشکر از مسوولین بانک مسکن و عنایات ایشان به جامعه پیمانکاران ساختمانی استان و پیگیری ها و ابراز تمایل کمیته بازاریابی مدیریت در انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین؛ اظهار داشت: انجمن پیمانکاران عمرانی با 25 سال سابقه فعالیت، در ردیف انجمن های برتر کشور قرار داشته و تمایل دارد با بانک مسکن در حوزه های ساخت و ساز پروژه های ساختمانی اعضای انجمن ، فعالیت اعضا در حوزه راه و جاده سازی و نیز سرمایه گذاری اعضا در دیگر بخش های عمرانی و تاسیساتی نظیر خرید ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی تعامل نماید. وی از مسوولین بانک مسکن خواست، مجموعه ای از محصولات قابل ارایه از سوی بانک به پیمانکاران را تهیه نموده به انجمن ارایه دهند و در ادامه در سمیناری به میزبانی بانک مسکن استان، با حضور عموم اعضا، مزیت های رقابتی بانک مسکن در بخش تامین مالی منابع بخش عمرانی و تاسیساتی ایراد گردیده و به سووالات و ابهامات اعضا حاضر در سمینار پاسخ گفته شود.

مجید امیری مدیر شعب بانک مسکن استان در این نشست، با تشکر از میزبانی انجمن پیمانکاران و تجلیل از خدمات آنان در استان، آخرین سیاست های اعتباری بانک در سال جاری و محصولات قابل ارایه بانک به شرکت های ساختمانی و فعالان حوزه مسکن را تبیین کرد. امیری گفت: بخش مسکن حوزه تخصصی بانک مسکن به شمار می رود و بانک افتخار دارد در این بخش بیشترین میزان تسهیلات را با شرایط ویژه به متقاضیان و هم به متخصصان حوزه مسکن ارایه دهد. وی افزود: بانک مسکن آمادگی و تمایل دارد دامنه همکاری خود با اعضای انجمن پیمانکاران عمرانی در استان را افزایش داده و در جلسات آتی به میزبانی بانک، در کارگاه های تخصصی، پاسخگوی سووالات آنان باشد.

در جلسه ای دیگر که به میزبانی انجمن انبوه سازان استان در محل دفتر انجمن برگزار شد؛ علیرضا لطفعلی نیا رییس انجمن انبوه سازان در جمع مسوولین بانک و اعضای انجمن انبوه سازان با تشکر از مسوولین و کارکنان بانک مسکن در تسریع در انجام امور مالی انبوه سازان، از اینکه تمامی وجوه و حساب های انجمن در شعب بانک مسکن متمرکز است ابراز خرسندی نمود و با اشاره ای به پاره ای مشکلات اذعان داشت: متاسفانه حجم ساخت و ساز به ویژه ساخت مجتمع های بزرگ ساختمانی به علت افزایش قیمت مصالح و قیمت واحدها و نیز کاهش تقاضای خرید از سوی متقاضیان کاهش یافته و فعالیت شرکت های انبوه ساز و کارگاه های آنان تا 50 درصد کم شده است. وی تصریح کرد از برنامه های انجمن در سال جاری، تلاش در مشارکت در ساخت پروژه های بزرگ ساختمانی در مناطق بافت فرسوده استان است، لیکن به علت پاره ای مشکلات موجود در مناطق مزبور ، خصوصا در بافت فرسوده و مرکزی شهر اراک، در برنامه انجمن خلل ایجاد شده است. رییس انجمن انبوه سازان، از مسوولین بانک خواست؛ با عنایت به اینکه اکثر پروژه های بزرگ در بافت مرکزی شهر اراک، تجاری هستند، بانک با ورود به این بخش، در تامین مالی تسهیلات مشارکت انبوه سازان در پروژه های اداری و تجاری نیز همکاری داشته باشد.

امیری مدیر شعب بانک مسکن استان در این نشست اظهار داشت: انجمن انبوه سازان استان، پیشینه و سابقه بسیار خوبی در ساخت پروژه های بزرگ ساختمانی در استان در ویترین افتخارات خود دارد. وی گفت: شایسته است از این پتانسیل به نحو مطلوبتری در استان استفاده شود و حجم زیاد پروژه های نیمه کاره و بلاتکلیف در استان جهت ساخت و بهره برداری، به مهندسین بومی انبوه ساز در استان واگذار شود. امیری افزود: رویکرد بانک در سال جاری و سال های پیش رو خروج مبتدیان و سازندگان غیرحرفه ای مسکن و حمایت قاطع از متخصصان و انبوه ساران در این بخش است و جا دارد برای نیل به این مقصود ، با تشریک مساعی طرفین در جلسات آتی، مشکلات موجود مرتفع و زمینه برای همکاری بیشتر فراهم گردد.

شایان ذکر است در جریان هر دو نشست فوق، کارشناسان بانک مسکن، جزئیات دستورالعمل ها و بخشنامه های ساری بانک، خاصه در بخش بانکداری شرکتی، تسهیلات ویژه به انبوه سازان و فعالان بخش مسکن و شرایط ویژه و متمایز صدور انواع ضمانتنامه بانکی را برای هیات مدیره و اعضای هر دو انجمن مطرح نموده و پیرامون مشکلات و موانع موجود در همکاری فی مابین بحث و تبادل نظر کردند. مقرر شد در نشست های بعدی، درخواست اعضا و پیشنهادات آنان که خارج از حدود اختیارات مدیریت استان مطرح است، برای تصمیم گیری و رفع ابهام به مدیریت و متعاقبا به ادارات متناظر مرکزی در تهران ارسال شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000