ارایه خدمات «مهندسی مالی» شرکت تامین سرمایه

شرکت تامین سرمایه بانک مسکن آمادگی دارد در حوزه مهندسی مالی و مدیریت ریسک که یکی از گرایش‌های نوپای مالی محسوب می‌شود، به شرکت‌های متقاضی خدمات ارایه کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن خدمات تحلیلی و مشاوره خود را در 8 سرفصل شامل سرمایه‌گذاری، خدمات تامین مالی دولتی، ارزش‌گذاری اوراق بهادار، تملک و ادغام در شرکت‌ها، مهندسی مالی و مدیریت ریسک، طراحی و تجدید ساختار، تهیه و تدوین برنامه کسب و کار و گزارش‌های امکان‌سنجی، طراحی و تجدید ساختار و نیز خدمات پردازش اطلاعات مالی به متقاضیان ارایه می‌کند. ارایه انواع تحلیل‌ها در خصوص بازارهای پول و سرمایه، توصیه به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار، پیشنهاد ترکیب بهینه سبد سرمایه گذاری، بررسی طرح های سرمایه گذاری، مشاوره در خصوص راه اندازی کسب و کار و نیز بررسی نظام حسابداری مالی و صنعتی شرکت‌ها از جمله خدماتی است که شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ارایه می‌دهد.
یکی از خدمات تخصصی این شرکت همان‌گونه که اشاره شد، خدمات مهندسی مالی و مدیریت ریسک است که یک گرایش جدید و نوپا محسوب می‌شود و در ایران نیز تعدادی از مراکز آموزش عالی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی این گرایش کرده‌اند.
اصطلاح «مهندسی مالی» ابتدا در بانک‌های انگلیس مورد استفاده قرار گرفت. این بانک ها در اوایل دهه 90 میلادی اقدام به تشکیل واحدهای مدیریت ریسک کردند. واحدهای مدیریت ریسک افراد متخصصی بودند که اقدام به شناسایی ریسک‌ های مختلف کرده و در مرحله بعد سعی می‌کردند این ریسک‌ها را اندازه‌گیری و البته برای پوشش یا کاهش ریسک راهکار ارایه کنند. این واحد برای کاهش ریسک از ابزارهایی همچون قراردادها، اوراق اختیار معامله و ... استفاده می‌کرد.
اما در حال حاضر مدیریت ریسک با استفاده خلاقانه از ابزارهای نوین مالی صرفا در بانک‌ها کاربرد ندارد و می‌تواند نیاز تمام کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ تلقی شود. امروزه تمام شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فعال می‌توانند مخاطب دریافت خدمات مهندسی مالی و مدیریت ریسک باشند.
در همین راستا شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با بهره‌گیری از متخصصان این خدمات را به نهادهای حقوقی متقاضی ارایه می‌کند. این خدمات عبارت است از طراحی، توسعه و نوآوری در ابزار و سیستم‌های مالی شرکت‌ها و کاهش ریسک در راستای افزایش ارزش آنها. برای این منظور شرکت تامین سرمایه بانک مسکن بسترهای لازم برای ارایه خدمات مربوط به طراحی و انتشار ابزارهای جدید مالی، ارایه روش‌های بدیل در تامین مالی و همچنین شناسایی،‌ اندازه‌گیری و مدیریت انواع ریسک‌های کسب‌وکار را فراهم کرده است.
شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با دسترسی به تیم‌های حرفه‌ای و متخصص قادر است خدمات گوناگون دیگری نیز در زمینه پردازش اطلاعات مالی نیز ارایه کند. این خدمات شامل جمع‌آوری، پالایش و پردازش اطلاعات مالی است که به طیف وسیع و متنوعی از مشتریان، از سرمایه‌گذاران تازه‌کار تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ و نهادهای دولتی قابل ارایه است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000