وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

افزایش امنیت با راه اندازی سامانه شاهکار

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۷/۱۱/۰۹
جهرمی با اشاره به دستاوردهای جدید دولت و بانک مرکزی در کمینه نظام های پرداخت، راه اندازی سامانه شاهکار را ابزاری برای افزایش امنیت در احراز هویت معرفی کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این همایش با تاکید بر اینکه آیین نامه رفع انحصار از پی اس پی ها به تصویب رسیده است، تاکید کرد: بانک مرکزی در حوزه بانکداری الکترونیک سیاست های تسهیلی را با جدیت پیگیری می کند.

جهرمی با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات در بانکداری مجازی با نرخ پایین تر از بانکداری فیزیکی صورت می گیرد، مهمترین چالش در حوزه ی بانکداری الکترونیک را چالش احراز هویت دانست. آذری جهرمی با تاکید بر اینکه با راه اندازی سامانه شاهکار در نظام بانکی امنیت و شفافیت افزایش پیدا می کند، گفت: مجموعه ای از شاخصه های هویتی و شناسایی در مرکز تبادل اطلاعات دولت الکترونیک شرایطی را فراهم کرده که احراز هویت با دقت بالاتری نسبت به گذشته صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که فین تک ها در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته اند، اظهار داشت: باید علاوه بر حوزه های پرداخت شرایط حضور فین تک ها در سایر زمینه ها تسهیل شود.

وی افزود: سیاست گذاری در کشور در زمینه تسهیل خدمات بانکداری الکترونیک موفقیت های شایانی را کسب کرده و کار اصلی توسط فعالان بخش خصوصی صورت گرفته است.

آذری جهرمی اقدام دیگر مناسب در کسب و کار مجازی را تشکیل کمیته ای برای جلوگیری از فیلتر کسب و کارها عنوان کرد و گفت: کمیته ضد فیلتر شکایت های حوزه های مختلف را رسیدگی می کند تا بتواند شرایط برای فعالان در فضای مجازی را تسهیل کند.

این مقام مسوول در پایان صحبت های خود تاکید کرد: در حوزه بلاک چین تحقیقات قابل توجهی وجود داشته و محصولات عملیاتی عرضه شده است. هنگامی که نظام بانکداری بر اساس بلاک چین پیاده شود، مرجعیت اعتماد به جای نظام سنتی به اعتماد عمومی شیفت خواهد کرد.

وی با بیان این موضوع که نظام های بانکی دنیا موضع خود را در برابر بلاک چین مشخص کردند، گفت: بانک مرکزی نیز موضع گیری اولیه خود را در این خصوص انجام داده و مرزبندی تا حدودی مشخص شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000