طی ۱۰ ماهه اول امسال

۵۱ هزار صاحب خانه مسکن مهر به کارت قسط تسهیلات مجهز شدند

کرمانشاهی اعلام کرد: طی ده ماه سال ۹۷ بالغ بر ۵۱ هزار و ۷۰۳ واحد مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی رسیدند و کارت قسط برای مالکان این واحدها صادر شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، نداکسری کرمانشاهی ‌رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با اشاره به حمایت مالی ویژه بانک مسکن از طرح مسکن مهر طی سال های اخیر، عنوان کرد: مطابق با دستور ویژه رییس جمهوری مبنی بر تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم، بانک مسکن به همراه دولت از این طرح حمایت مالی ویژه ای را صورت داده است. در این راستا عملکرد اصلی بانک مسکن به عنوان تنها بانک دارای عاملیت پرداخت تسهیلات به پروژه های مسکن مهر ،علاوه برپرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح،انجام عملیات فروش اقساطی این واحدها نیز است. به این معناکه واحدهای مسکونی که درقالب این طرح کارساخت وساز آنهاتمام وتکمیل می شودوبه آنها اجازه افتتاح وبهره برداری داده می شود پیش ازبهره برداری از واحدمسکونی بایدعملیات فروش اقساطی توسط بانک مسکن انجام و برای آنها کارت قسط صادر شود.

وی ادامه داد: درقالب عملیات فروش اقساطی بانک مسکن،کار تقسط برای مالکان واحدها صادرمیشود تا تسهیلات ساخت داده شده به واحدها به صورت ماهانه،درقالب پرداخت قسط ازجانب تحویل گیرندگان(متقاضیان واجدشرایط) انجام شود.

وی با اشاره به روند تکمیل پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکن در قالب طرح مسکن مهر اظهار کرد: کارنامه عملکرد بانک مسکن نشان از توجه ویژه این بانک در تحویل و به سرانجام رسیدن این طرح دارد. به طوری مطابق با گزارش های تهیه شده بانک مسکن از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، عملیات فروش اقساطی 51 هزار و 703 واحد مسکن مهر را در سراسر کشور انجام داده است.

رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با بیان اینکه اهداف بانک مسکن در بخش فروش اقساطی طی دوره مورد گزارش بیش از میزان پیش بینی شده محقق شده است، گفت: گزارش های رسیده از استان های مختلف کشور نشان می دهد اهداف بانک در بخش فروش اقساطی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از افق پیش بینی شده برای سال جاری محقق شده است. به طوری که 9 استان کشور در تعداد واحدهای فروش اقساطی(سهم الشرکه) به لحاظ دست یابی به هدف پیش بینی شده، پیشرو بوده اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه نخست فصل زمستان، به ترتیب استان های البرز، اردبیل، خراسان شمالی، هرمزگان، لرستان، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی و قزوین توانسته اند بیش از 100 درصد واحدهای مسکن مهر را به مرحله فروش اقساطی برسانند.

به گفته کرمانشاهی استان البرز طی ده ماهه نخست سال جاری به لحاظ تعداد 2 هزار و 746 واحد، استان اردبیل تعداد یک هزار و 302 واحد و استان خراسان شمالی معادل یک هزار و 104 واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده اند. نکته مهم آنکه این سه استان بالغ بر 140 درصد اهداف پیش بینی شده را در بخش فروش اقساطی محقق کرده اند.

رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن ابراز امیدواری کرد: با تلاش و حمایت ویژه بانک مسکن از طرح مسکن مهر ، پرونده تسهیلات دهی به پروژه های این طرح تا پایان دولت دوازدهم به نحو مطلوبی بسته خواهد شد.

به گزارش هیبنا بانک مسکن بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و هماهنگی های انجام شده در دولت و بانک مرکزی از محل بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر که توسط صاحبان این خانه ها از طریق پرداخت قسط ماهانه انجام می شود، نسبت به تامین اعتبار لازم برای پرداخت باقی مانده تسهیلات به باقی مانده پروژه های مسکن مهر اقدام می کند. از این محل براساس مصوبات بالادست یک استفاده دیگر نیز صورت می گیرد و آن تعادل بخشی به منابع و مصارف صندوق پس انداز مسکن یکم است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000