استاندار کردستان در دیدار با مدیران شبکه بانکی استان؛

اقدامات بانک مسکن استان کردستان در توسعه بخش مسکن ستودنی است

نخستین جلسه کمیسون هماهنگی بانک های استان در سال جدید با حضور استاندار کردستان در سالن شهرداری گمنام استانداری برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این نشست بهمن مرادنیا استاندار کردستان ضمن تبریک سال جدید و تسلیت به مناسبت درگذشتگان حادثه سیل در استانهای مختلف کشور گفت: کردستان نیازمند توسعه پایدار است و در این راستا بانک های عامل می توانند نقش مهم و کلیدی را در تحقق این امر ایفا کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی و اقتصادی برای توسعه روند تولید و فعالیت خود به سرمایه در گردش نیاز دارند لذا بانک ها باید نسبت به حمایت مالی و پرداخت تسهیلات به این واحدها تلاش بیشتری را به عمل آورند.

استاندار کردستان در ادامه از مدیران بانک های استان خواست تا پیگیری های لازم را برای جذب اعتبارات بیشتر از مرکز برای رونق بخشی به مسیر توسعه استان در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سرانه اشتغال دراستان باید به میانگین کشور نزدیک شود و در این مسیر حمایت بانک ها از واحدهای دارای مشکلات مالی زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار در کردستان خواهد شد.

مرادنیا در پاسخ به ارایه گزارش عملکرد مدیر شعب استان کردستان، ضمن قدردانی از اقدامات بانک مسکن در بازسازی مناطق زلزله زده و حضور مستمر در مناطق سیل زده ، به رضایت دستگاه های اجرایی همچون راه و شهرسازی و بنیاد مسکن از عملکرد بانک مسکن خصوصا در بهسازی مسکن روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات بانک مسکن در توسعه بخش مسکن ستودنی است.

در ادامه این دیدار علی اشرف یوسفی قیاسی مدیر شعب بانک ملی و رییس کمیسون هماهنگی بانک های استان به گزارش مبسوطی از عملکرد بانک های استان در سال 97 پرداخت و گفت: بانک های استان در سال 97 توانسته اند با تلاش و همت مجموعه تحت مدیریت خود صد درصد اعتبارات تخصیص داده شده به استان را در تمامی بخش ها خصوصا تسهیلات خوداشتغالی جذب نمایند و امید است در سال جدید همگام با دستگاه های اجرایی ، بانک ها نیز با پرداخت تسهیلات در توسعه اقتصادی استان نقش خود را ایفاء نمایند.

وی مطالبات استان را 5400 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نسبت NPLیا مطالبات بانک های استان به تسهیلات پرداخت شده رقمی معادل 4 درصد است که نسبت به میانگین کشوری که 12 درصد است ، کاهش بسیار چشمگیری داشته است که این نشان از تعهد مردم استان به پرداخت دیون بانکی خود دارد.

در ادامه این نشست نیز جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان ضمن تبریک ایام شعبانیه و نام گذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری ، حادثه سیل اخیر کشور و درگذشت تعدادی از هم وطنان را تسلیت گفت و افزود: بانک مسکن همواره در کنار ملت ایران و تامین نیازهای آنان خصوصا تامین مسکن بوده است بطوریکه این بانک افتخار بازسازی مناطق زلزله زده غرب کشور بعنوان اصلی ترین بانک عامل را داشته و در حادثه سیل اخیر نیز در همان روزهای اول با حضور مدیر عامل بانک در مناطق سیل زده، آمادگی خود را برای حمایت از سیل زدگان و بازسازی این مناطق اعلام نموده است.

وی همچنین گزارش کاملی از عملکرد بانک مسکن در سال 97 را ارایه نمود و گفت: در بخش توسعه و بهسازی مسکن روستایی بیشترین سهم را در بین بانک های استان داشته است بطوریکه یازده هزار مسکن روستایی بر اثر پرداخت تسهیلات بانک مسکن در استان ایجاد شده است.

سلیمی بیشترین حجم مطالبات بانک را در بخش مسکن روستایی عنوان کرد و افزود : بیش از 70 درصد مطالبات بانک مسکن در بخش مسکن روستایی است که امیدواریم ، دستگاه های اجرایی استان بانک را در وصول این مطالبات کمک کنند چرا که با وصول این مطالبات توانایی بانک در پرداخت تسهیلات و توسعه بخش مسکن در استان چندین برابر می شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000