بانک مرکزی گزارش داد

سطح جدید قیمت در بازار مسکن تهران

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۲/۰۸
میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران از مرز ۱۱ میلیون تومان گذشت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مرکزی در تازه ترین گزارشی که از وضعیت بازار مسکن شهر تهران منتشر کرده است از رسیدن میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به 11 میلیون و200 هزار تومان خبر داد.
براساس این گزارش، در فروردین ماه سال 98 همچنین تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی در شهر تهران به 3 هزار و 400 فقره معامله رسید که نسبت به ماه قبل-اسفند 97- و ماه مشابه سال قبل-فروردین 97-به ترتیب 73.3 و 32.2 درصد کاهش نشان می دهد.
در حالی میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال جاری با عبور از مرز 11 میلیون تومان به 11 میلیون و200 هزار تومان رسید که این میزان نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.1 و 103.9 درصد افزایش نشان می دهد.
بررسی وضعیت بازار معاملات مسکن در فروردین ماه از کاهش مجدد سهم واحدهای نوساز در معاملات مسکن شهر تهران خبر می دهد؛ سهم فروش واحدهای مسکونی نوساز که در سال های گذشته عمدتا حول و حوش 50 درصد از حجم کل معاملات خرید مسکن در پایتخت بود با کاهش به سطح 40 درصد به کمترین میزان خود طی سال های اخیر رسید.
با این حال واحدهای نوساز نسبت به سایر بازه های سنی آپارتمان های فروش رفته در بازار مسکن همچنان بیشترین سهم از معاملات خرید مسکن را به خود اختصاص داده اند. همزمان با کاهش سهم معاملات آپارتمان های نوساز از کل معاملات خرید مسکن در فروردین ماه امسال،به سهم فروش واحدهای مسکونی با عمر بنای 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است؛ سهم فروش واحدهای نوساز در بازار معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه در مقایسه با فروردین ماه سال قبل 2.5 واحد درصد کاهش یافته است.
توزیع تعداد معاملات انجام شده در بازار مسکن شهر تهران بر حسب مناطق 22 گانه پایتخت حاکی از آن است که از میان این مناطق فروردین ماه امسال مانند ماه های قبل بیشترین سهم از معاملات خرید مسکن در منطقه 5 شهر تهران با سهم 16.5 درصدی انجام شده است؛همچنین مناطق 4 و 2 به ترتیب،با سهم های 9.5 و 7.9 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند؛در مجموع 71.3 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در فروردین ماه سال جاری مربوط به 10 منطقه شهر بوده است؛این 10 منطقه شامل مناطق 5،4،2،10،14،15،7،8،1 و 3 بوده و 12 منطقه باقی مانده 28.7 درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.
در میان مناطق 22 گانه شهر تهران همچنین بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی(بنای مسکونی) معامله شده در فروردین ماه سال 98،معادل 25 میلیون و280 هزار تومان به منطقه 1 و کمترین میانگین قیمت خرید مسکن به ازای هر مترمربع بنای مسکونی در این بازه زمانی معادل 4 میلیون و880 هزار تومان به منطقه 18 تعلق داشته است.
میانگین قیمت مسکن در منطقه یک شهر تهران در فروردین ماه امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته 109 درصد و در منطقه 18 معادل 85 درصد افزایش داشته است.
با این حال واحدهای مسکونی واقع در محدوده قیمتی 6.5 تا 7 میلیون تومان به ازای قیمت هر مترمربع،پرطرفدارترین و پرمعامله ترین واحدها در بازار مسکن شهر تهران طی 31 روز منتهی به پایان فروردین بوده اند؛این واحدها 12.7 درصد از کل معاملات خرید مسکن در بازار مسکن فروردین ماه را به خود اختصاص داده اند.
در مرحله بعد واحدهای مسکونی واقع در بازه قیمتی 7.5 تا 9 میلیون تومان و واحدهای مسکونی واقع در بازه قیمتی 4.5 تا 6 میلیون تومان به ازای هر مترمربع پرفروش ترین واحدها در بازار مسکن فروردین ماه بوده اند که به ترتیب 11.7 و 10.1 درصد از حجم کل معاملات خرید مسکن شهر تهران در اولین ماه از سال 98 را به خود اختصاص داده اند.
در فروردین ماه توزیع معاملات خرید مسکن در شهر تهران به گونه ای بوده است که 57 درصد از معاملات انجام شده در بازار مسکن در بازار واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از میانگین قیمت مسکن در شهر تهران(11 میلیون و 200 هزار تومان)انجام شده است. واحدهای مسکونی 60 تا 70 مترمربع نیز با سهم 15.2 درصدی پرطرفدارترین و پرمعامله ترین واحدهای مسکونی در بازار مسکن فروردین ماه با سهم 15.2 درصدی از کل معاملات خرید مسکن بوده اند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000