معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر برای ۲۰۰ هزار واحد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۵/۰۱
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر ابلاغ افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از اختصاص این تسهیلات به ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه بازدید معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر راه وشهرسازی از شهر جدید هشتگرد اعلام کرد: افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر ابلاغ شده است و 200 هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خواهند شد که 100 هزار واحد مسکونی آن مربوط به شهرهای جدید است.

وی در این باره گفت: با توجه به ابلاغ افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر برای واحدهای مسکونی واجد شرایط هم‌اکنون در حال تهیه لیست پروژه‌هایی هستیم که مشمول این افزایش سقف خواهند شد.

وی همچنین به افتتاح قطار برقی هشتگرد تا پایان تابستان اشاره کرد و افزود: با افتتاح قطار برقی هشتگرد تا پایان تابستان امسال رفت و آمد به این شهر جدید تسهیل می‌شود واین موضوع بر تعدیل سطح قیمت مسکن در شهر تهران نیز موثر است چون به این شهر جدید جاذبه‌های سکونتی می‌افزاید؛ به گفته وی به طور قطع پس از افتتاح و بهره‌برداری از مترو هشتگرد به میزان قابل توجهی بار ترافیکی آزادراه تهران کرج کاسته خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به ظرفیت بالایی که به لحاظ جمعیت‌پذیری در شهر جدیدهشتگرد وجود دارد، با راه‌اندازی قطار هشتگرد به بازار مسکن نیز کمک خواهد شد.طاهر خانی همچنین گفت:تاکنون 800 میلیارد تومان برای ساخت متروی هشتگرد هزینه شده که برای اتمام آن حدود 200 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای ساخت 60 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اطراف تهران خبر داد و گفت:این برنامه بخشی از برنامه اقدام ملی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی است؛تلاش داریم برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار به این پروژه‌ها برخی مزایا ومشوق‌ها برای بخش خصوصی تعریف کنیم؛چرا که یکی از شروط اساسی ورود سرمایه گذار به این پروژه‌ها برخوداری این پروژه‌ها از مشوق‌های در نظر گرفته شده از سوی دولت است.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را کمک به ایجاد تعادل در بازار مسکن عنوان و تاکید کرد: دولت به هیچ وجه در اندیشه کسب سود از محل اجرای این پروژه‌ها نیست و تنها هدف تعریف شده کمک به جریان ساخت و عرضه واحدهای مسکونی مورد تقاضای اقشار و گروه‌های هدف است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000