رییس اداره کل نقدینگی و خزانه‌داری بانک مسکن تشریح کرد:

سه امتیاز خرید اوراق گواهی سپرده از بانک مسکن

رییس اداره کل نقدینگی و خزانه‌داری بانک مسکن با اشاره به فرصت 4 روزه باقی‌مانده برای یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت مطمئن در این بانک، مزیت این سرمایه‌گذاری را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محسن کریمی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به اینکه بانک مسکن از ابتدای هفته جاری تا پایان همین هفته در تمام شعب سراسر کشور نسبت به فروش اوراق گواهی سپرده با نرخ سود سالانه 18 درصد اقدام کرده است، گفت: نوبت اول انتشار این اوراق در مهر ماه صورت گرفت و نیمی از مجوز 3000 میلیارد تومانی انتشار اوراق در آن مقطع زمانی استفاده شد و با پیگیری اداره کل نقدینگی و خزانه‌داری، مجوز فروش باقی‌مانده این اوراق در هفته جاری نیز اخذ و در نتیجه خریداران این اوراق پس از 9 ماه همزمان با سررسید اوراق یعنی مهر سال آینده، سود قابل توجهی کسب خواهند کرد.

به گفته وی، اولین امتیاز خرید اوراق گواهی سپرده از بانک مسکن سررسید کمتر از یکسال آن بوده و به همین دلیل برای بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی دارای مطلوبیت است.

کریمی در این رابطه توضیح داد: با توجه به اینکه بازخرید اوراق در هر زمان توسط بانک مسکن تضمین شده چنانچه اشخاص به هر دلیل قبل از سررسید نسبت به فروش اوراق اقدام نمایند از سودی معادل سپرده های کوتاه مدت بهره مند می‌شوند در حالی که در سررسید ۹ ماهه اوراق سودی بیش از سپرده های بلندمدت دریافت خواهند نمود. این قابلیت می تواند برای افرادی که در بازه ۹ ماهه پیش رو برنامه ریزی مشخصی برای نقدینگی خود ندارند بسیار مفید باشد.

رییس اداره کل نقدینگی و خزانه‌داری بانک مسکن امتیاز دوم خرید اوراق گواهی سپرده از بانک مسکن را این طور تشریح کرد: برند بانک مسکن در شبکه بانکی یک برند معتبر است و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این بانک به هر شکل چه به صورت خرید اوراق و چه سپرده‌گذاری، همواره از ضریب امنیت بالایی برای سرمایه‌گذاران برخوردار است.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به تمرکز تسهیلات‌دهی این بانک در بخش مسکن و دریافت وثیقه ملکی از تسهیلات‌گیرندگان، کیفیت دارایی ها در بانک از سطح بسیار مطلوبی برخوردار بوده و به تبع آن از منظر ریسک های مختلف نسبت به سایر راهکارهای های سرمایه گذاری دارای برتری خواهد بود.

امتیاز سوم خرید اوراق گواهی سپرده بانک مسکن که کریمی به آن اشاره کرد، به محل هزینه‌کرد منابع حاصل از فروش این اوراق مرتبط است. به گفته وی، این اوراق گواهی عام است و در نهایت قدرت تسهیلات‌دهی این بانک چه در بخش خرید و چه در بخش ساخت را افزایش خواهد داد و عملا منفعت این سرمایه‌گذاری به جامعه متقاضیان مسکن باز می گردد.

به گزارش هیبنا، این اوراق به صورت «با نام» و «الکترونیکی» عرضه می‌شود و ارزش هر ورقه از آن 100 هزار تومان است. به این ترتیب عموم مشتریان حتی با سرمایه‌های بسیار خرد می‌توانند از این فرصت سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند. همچنین سود این اوراق معاف از مالیات بوده و در دوره‌های یک ماهه در هشتم هر ماه به حسابی که مشتریان واریز می‌شود.

علاقمندان به خرید اوراق گواهی سپرده بانک مسکن می‌توانند به هر یک از شعب بانک مسکن در سراسر کشور مراجعه کنند و هیچ محدودیتی در تعداد اوراق خریداری شده تا سقف میزان انتشار وجود ندارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000