آمارهای رسمی نشان داد

توان مستاجران کشور برای اجاره مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آمارهای رسمی توان مالی متقاضیان مسکن در بازار اجاره واحدهای مسکونی در ۳۱ استان کشور را نشان داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، براساس آمارهای جدید اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در پاییز امسال توان مالی مستاجران به طور میانگین معادل اجاره واحدهای مسکونی 96 مترمربعی در استان های کشور بود.

به این معنا که متوسط متراژ واحدهای مسکونی که درپاییز امسال از سوی متقاضیان بازار اجاره در 31 استان کشور اجاره شد معادل 96 مترمربع بود.

این میزان در برخی از استان های کشور از 150 مترمربع نیز فراتر رفت اما در استان تهران به عنوان یکی از گران ترین استان های کشور برای مستاجران، میانگین مساحت واحدهایی مسکونی که از سوی مستاجران اجاره شد 80 مترمربع بود.

این میزان کمترین متوسط مساحت واحدهای اجاره ای بود که پاییز امسال از سوی مستاجران اجاره شد.

افزیش میانگین مساحت واحدهای مسکونی اجاره ای که از سوی مستاجران در بازار پاییزی مسکن در استان های کشور اجاره شد ارتباط مستقیمی با میانگین اجاره بهای هر مترمربع واحد مسکونی در این استان ها دارد.

به عبارت دیگر و در عمده موارد هر چه قدر میانگین اجاره بهای هر مترمربع واحد مسکونی در استان ها کمتر باشد متوسط مساحت واحدهای اجاره شده از سوی مستاجران نیز بیشتر خواهد بود.

بیشترین متوسط متراژ واحدهای مسکونی اجاره ای در میان استان های کشور در مقطع زمانی پاییز سال جاری مربوط به استان خراسان جنوبی بوده است.میانگین مساحت واحدهای مسکونی اجاره شده از سوی مستاجران در این استان در بازه زمانی اعلام شده –سه ماهه سوم سال جاری-173 مترمربع بوده است.میانگین اجاره بهای ماهانه هر مترمربع واحد مسکونی در این استان نیز در این بازه زمانی 4 هزار و 370 تومان اعلام شده است.این استان در ردیف یکی از ارزانترین استان ها برای اجاره نشین های مسکن قرار دارد.

بعد از استان خراسان جنوبی،بالاترین متوسط مساحت واحدهای مسکونی اجاره ای مربوط به استان ایلام بوده است.پاییز امسال مستاجران در این استان به طور میانگین واحدهای مسکونی با مساحت 156 مترمربع را اجاره کرده و در آن ساکن شده اند.میانگین اجاره بهای ماهانه هر مترمربع واحد مسکونی در این استان در گزارش مرکز آمار معادل 3 هزار و760 تومان اعلام شده است.استان ایلام براساس آمارهای رسمی ارزان ترین استان کشور به لحاظ میانگین اجاره بهای ماهانه مسکن محسوب می شود.در واقع این استان ارزان ترین استان برای سکونت مستاجران است.

سومین استان کشور به لحاظ بالاترین متوسط مساحت واحدهای مسکونی اجاره ای در پاییز امسال،استان فارس است.در این استان مستاجران به طور متوسط واحدهای مسکونی با مساحت 153 مترمربعی را اجاره کرده اند.هر چند این استان به لحاظ میانگین سطح اجاره بهای ماهانه در ازای هر مترمربع از واحدهای مسکونی در ردیف استان های میانه قرار دارد.به این معنا که نه سطح میانگین اجاره بها در این استان در ردیف استان های ارزان قیمت قرار دارد و نه این استان را می توان جزو استان های گران برای سکونت مستاجران معرفی کرد.میانگین اجاره بهای ماهانه هر مترمربع واحد مسکونی در این استان در مقطع زمانی پاییز سال جاری معادل 7 هزار و 700 تومان اعلام شده است.

در این گزارش همچنین از استان های هرمزگان،تهران،البرز و گیلان به عنوان گران ترین استان ها برای سکونت اجاره نشین ها به لحاظ میانگین اجاره بهای هر مترمربع واحد مسکونی یاد شده است.میانگین اجاره بهای ماهانه هر مترمربع واحد مسکونی در بازه زمانی اعلام شده در شهر تهران به 35 هزار تومان رسیده است.میانگین اجاره بهای ماهانه هر مترمربع واحد مسکونی در کشور نیز در پاییز امسال 14 هزار و 400 تومان اعلام شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000