یک کارشناس بازار مسکن مطرح کرد

راهکار دور زدن رکود کرونایی بازار ملک

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۲/۱۳
یک کارشناس بازار مسکن دو راهکار کمک ‌کننده به دور زدن رکود مضاعف ناشی از شیوع کرونا در بازار مسکن را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

علیرضا اشکان در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا،‌‌ با بیان اینکه عبور از رکود کرونایی بازار مسکن نیازمند اتخاذ راهکارهای ویژه‌ای است، گفت: لازم است تدابیری اندیشیده شود تا از هم‌اکنون مقدمات رشد آمار معاملات در تابستان فراهم شود.

وی معتقد است مهمترین برنامه کمک کننده به عبور از رکود معاملات تحت تاثیر شیوع کرونا، ایجاد بستری برای شفاف‌سازی قیمت ملک است تا متقاضیان مسکن، فروشنده‌ها و واسطه‌های ملکی به مرجع قابل قبولی در حوزه قیمت دسترسی داشته باشند.

وی توضیح داد: از آنجا که سوداگران و سرمایه‌گذاران ملکی اکنون در روزهای شیوع کرونا به معامله‌گران اصلی بازار تبدیل شده‌اند و تعدادشان از متقاضیان مصرفی بیشتر است، باید یک سامانه قیمتی مورد رجوع باشد تا دست سفته‌بازان از ایجاد رکود تورمی در بازار مسکن کوتاه شود.

اشکان از به روز نشدن سامانه اطلاعات بازار املاک که قیمت آخرین معاملات در مبایعه‌نامه‌های دارای کد رهگیری را اعلام می‌کند، انتقاد کرد و گفت: تنها سامانه گزارش قیمتی هم که البته اشکالاتی داشته، ماه‌هاست به روز نشده است.

این کارشناس بازار مسکن دومین اقدامی که می‌تواند به رونق‌بخشی معاملات مسکن کمک کند را ایجاد بستر تایید هویت مشاوران ملکی عنوان کرد و افزود: این اقدام هم مانع قیمت‌گذاری‌های کاذب می‌شود و هم می‌تواند زمینه‌ساز کار انحصاری مشاوران روی هر واحد ملکی شود.

وی خاطرنشان کرد: تجربیات موفق جهانی در زمینه بازاریابی ملک، ناظر بر ایجاد بستر کار انحصاری مشاوران ملکی روی واحدهای فروشی است. اگر این رویه در ایران رواج پیدا کند، در این صورت مشاوران انگیزه کافی پیدا می‌کنند تا به ابزارهای روزآمد بازاریابی مجهز شوند.

اشکان توضیح داد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب کاهش شدید تمایل و عزم برای بازدید ملکی از سوی متفاضیان مسکن شده، ارائه مجازی فایل‌ها به شکلی که به اقناع خریداران منجر شود و شامل تمام ویژگی‌های فایل شود، ضروری است. اما تا زمانی که مشاوران متعدد روی یک فایل به صورت مشترک کار می‌کنند، عملا انگیزه‌ای برای عرضه تمام ویژگی‌های ملک به مخاطبان و جست و جوگران بازار ندارند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد با شیوع کرونا وقت آن رسیده که شیوه‌های بازاریابی ملکی نیز دستخوش تغییرات بنیادی شود و چنین تصمیماتی اتخاذ شود تا حتی در شرایط محدودیت‌های تردد نیز جریان معاملات به میزان قابل قبول ادامه پیدا کند.

این کارشناس و فعال بازار مسکن معتقد است تصمیمات مترقی در زمینه بازاریابی ملکی به استارت‌آپ‌ها و موتورهای جست و جوی ملکی نیز انگیزه کافی برای به‌روزرسانی خدمات را خواهد داد و می‌توانیم در فصل پرمعامله بازار مسکن یعنی تابستان شاهد پوست‌اندازی آنها نیز باشیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000