معاون اول ریاست جمهوری فرمان داد

ساخت بیش از ۱۴ هزار مسکن ملی فرهنگیان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۲/۱۵
ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی ملی فرهنگیان از برنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی فرهنگیان کشور دقایقی قبل با حضور معاون اول ریاست جمهوری آغاز شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، احداث 14 هزار و 500 واحد مسکونی مختص فرهنگیان در 11 استان دقایقی قبل به شکل ویدئو کنفرانس آغاز شد.

در این مراسم،معاون اول ریاست جمهوری و وزاری راه و شهرسازی و آموزش و پرورش و سایر مسئولان این دو وزارتخانه حضور داشتند.به گزارش هیبنا، احداث 14 هزار و 500 واحد مسکونی برای فرهنگیان در 11 استان شامل استانهای تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی،اصفهان،خراسان رضوی، مرکزی، سمنان، زنجان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد امروز آغاز شد و به تدریج عملیات احداث مابقی واحدها در سایر استان ها نیز آغاز خواهد شد.

در این مراسم، معاون اول ریاست جمهوری ضمن تبریک هفته معلم و پاسداشت مقام فرهنگیان کشور بر ضرورت تامین وارتقای معیشت و سطح زندگی فرهنگیان کشور تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه کمک به کاهش دغدغه فرهنگیان از بابت تامین مسکن، یکی از اهداف مهم دولت به خصوص دو وزارتخانه راه وشهرسازی و آموزش و پرورش است گفت: از تمام استاندارانی که برنامه احداث مسکن ملی فرهنگیان در آن ها مشخص شده است درخواست دارم که عملیات احداث این واحدها را آغاز کنند و امیدوارم که در مدت زمان کوتاهی سایر پروژه ها نیز آغاز شود وبه میمنت هفته معلم این پروژه ها به عنوان هدیه ای به فرهنگیان عزیز کشور شروع شود.

وی تاکید کرد: همه تلاش ها بر این است که این پروژه ها به سرعت آغاز و تکمیل شده و به واجدان شرایط واگذار شود.

جهانگیری با بیان اینکه همه ما به لحاظ نقش تربیتی و آموزشی معلمان عزیز کشور مدیون این قشر شریف جامعه هستیم خاطرنشان کرد: توسعه کشور چه در زمانی که کشور در مسیر پیشرفت و بالندگی قرار می گیرد و چه در زمانی که قدری توقف در سرمایه های انسانی ، فیزیکی و طبیعی کشور رخ می دهد عمدتا تحت تاثیر کارکرد آموزش و پرورش است؛چرا که عامل اصلی توسعه کشور همان نیروی انسانی است که این نیروی انسانی تربیت یافته نظام آموزش و پرورش است.بنابراین چنانچه بخواهیم در مسیر توسعه و ارتقای نیروی انسانی کشور گام برداریم در وهله اول لازم است به وضعیت معیشت و ارتقای سطح زندگی فرهنگیان کشور توجه ویژه ای اعمال شود.

به گزارش هیبنا، این پروژه در راستای احداث 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان براساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت راه وشهرسازی و وزارت آموزش و پرورش روز گذشته آغاز شد.براساس اعلام وزارت راه وشهرسازی قرار است پروژه 170 هزار واحدی مسکن ملی فرهنگیان طی دو سال اجرایی و به فرهنگیان واجد شرایط واگذار شود.که تاکنون از میان 309 هزار نفر از ثبت نام کنندگان و پس از انجام پروسه پالایش متقاضیان به لحاظ برخورداری از شرایط اعلام شده حدود 75 هزار نفر از ثبت نام کنندگان واجد شرایط شناخته شده و مابقی به دلیل عدم برخورداری از شرایط اعلام شده حذف شده اند.

هم اکنون زمین مورد نیاز برای ساخت 14 هزار و500 واحد مسکونی فرهنگیان تامین شده است که عملیات ساخت این واحدها دقایقی قبل با فرمان معاون اول ریاست جمهوری آغاز شد.کلنگ زنی های مربوط به ساخت این واحدها که بخشی از پروژه 170هزار واحدی مسکن ملی فرهنگیان است به شکل ویدئو کنفرانسی انجام شد.

براساس اعلام وزارت راه وشهرسازی،میزان آورده متقاضیان و شرایط مورد نیاز برای قرار گرفتن ثبت نام کننده ها در فهرست واجدان شرایط مسکن ملی همانند سایر پروژه های برنامه اقدام ملی مسکن است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000