وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

زمان تکمیل مدارک برای متقاضیان مسکن ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۳/۱۱
وزارت راه و شهرسازی آخرین مهلت تکمیل مدارک برای متقاضیان و ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در مرحله دوم ثبت نام این طرح را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اجرای طرح اقدام ملی مسکن در راستای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت این طرح و اعلام تعداد ثبت نام کننده ها آخرین مهلت تکمیل مدارک برای ثبت نام کنندگان این طرح را اعلام کرد.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیانی که در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن اقدام به ارسال پیامک برای قرار گرفتن در فهرست ثبت نام شده ها کرده اند تا نیمه خرداد ماه برای تکمیل مدارک خود از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن مهلت دارند.

به گزارش هیبنا و براساس تازه ترین آمارها در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور، در مرحله دوم ثبت نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن، تعداد یک میلیون و 360 هزار متقاضی ثبت نام کرده اند که 530 هزار نفر از این متقاضیان از طریق سامانه و 860 هزار نفر از طریق پیامک ثبت نام خود را انجام داده اند.

آن طور که متولی طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرده است نتایج ثبت نام 530 هزار نفر ثبت نام کننده از طریق سامانه مشخص شده است که ثبت نام کننده ها می توانند از طریق مراجعه به سامانه مسکن ملی از آن مطلع شوند.مابقی ثبت نام کننده ها هم باید برای تکمیل مدارک خود اقدام کنند و مدارک مورد نیاز را در سایت سامانه طرح اقدام ملی مسکن بارگزاری کنند.

به این ترتیب و براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیانی که از طریق پیامک تقاضای خود برای قرار گرفتن در فهرست متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را ثبت کرده اند باید حداکثر تا 15 خرداد برای تکمیل فرآیند ثبت نام به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مراجعه و مدارک خود را بارگزاری کنند تا متولی این طرح بتواند فرآیند پالایش متقاضیان را براساس این مدارک انجام دهد و سپس نسبت به اعلام اسامی مشمولان نهایی اقدام کند. متقاضیانی که در مرحله دوم از طریق پیامک درخواست خود را برای قرار گرفتن در فهرست ثبت نام شده های طرح اقدام ملی به وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده اند لازم است تصویر شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل، همچنین سند مالکیت زمین برای متقاضیان دارای زمین و گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا طی 5 سال اخیر را به عنوان مدارک مورد نیاز برای تکمیل ثبت نام در سامانه بارگزاری کنند.

به گزارش هیبنا، از مجموع 400 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی که براساس وعده دولت قرار است تا سال 1400 تکمیل شوند نخستین واحدها در تابستان امسال به بهره برداری می رسند.

بنا بر اعلام متولی مسکن ملی، تابستان امسال افتتاحیه مرحله اول واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی خواهد بود.متولی طرح اقدام ملی و مسئولان مربوطه در تلاش هستند تا در تابستان امسال همه واحدهای آماده تحویل به متقاضیان در نقاط مختلف تحویل شود.براساس آمار مربوط به دو مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر متقاضی این واحدها هستند که با تعیین تکلیف شرایط در نهایت، این طرح 400 هزار خانوار را در بر می گیرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000