نقشه راه گروه سرمایه گذاری مسکن برای ۹۹/ توازن در جریان نقدی شرکت‌ها

گروه سرمایه گذاری مسکن در تعیین اهداف کلیدی بودجه‌بندی شده برای سال مالی آتی، کنترل بودجه و همچنین ایجاد توازن در جریان نقدی شرکت های تابعه را یکی از اهداف تعیین کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بودجه یکی از راهکارهای تبیین کمی سیاست‌ها و مبنای کنترل‌های سازمانی است که در همین راستا یکی از مسوولیت‌های کلیدی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به‌ عنوان متولی راهبری و هدایت شرکت‌های تابعه، برنامه‌ریزی و کنترل بودجه شرکت‌های تابعه است.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با هدف شفاف‌سازی و انطباق حداکثری توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شرکت‌های تابعه با شرایط بازار و چشم‌انداز صنعت، برنامه و بودجه سالانه شرکت‌های تابعه را تدوین می کند.

در بودجه مصوب شرکت‌های تابعه ضمن تعیین اهداف تولید و فروش مطلوب برای هر یک از شرکت‌های ساختمانی، برنامه تامین منابع و برآورد مصارف شرکت‌ها انجام شده و بر اساس آن، پیش‌بینی درآمد و سود و زیان شرکت تنظیم شده است.

در این راستا ایجاد تناسب میان تولید، فروش و سود مورد انتظار از شرکت‌ها مورد توجه قرار گرفته و برای حصول اطمینان از تحقق بودجه مصوب، فعالیت‌هایی در قالب برنامه‌های اقدام تعریف و به عنوان تکالیف گروه به شرکت‌های تابعه ابلاغ شده است.

موضوع ویژه‌ای که در بودجه سال مالی پیش رو مورد توجه قرار گرفته است، طرح‌ریزی نظام مدیریت منابع متمرکز باهدف ایجاد توازن در جریان نقدی شرکت‌ها است. به عبارت دیگر با توجه به عدم توازن منابع و هزینه شرکت‌های تابعه، شرکت مادر باهدف تامین منابع برای شرکت‌هایی که برای تحقق اهداف خود با کسری منابع مواجه هستند، نظام مدیریت متمرکز منابع را راه‌اندازی نموده و راهبری می‌کند.

در ادامه روند اهداف مصوب و عملکرد تجمیعی شرکت‌های تابعه در سنوات اخیر در سه رکن اصلی بودجه شامل تولید، فروش و سودآوری ارائه شده است.

پس از تثبیت عملکرد فروش گروه روی رقم بیش از 4 هزار میلیارد ریال طی سه سال اخیر، عملکرد فروش شرکت در سال مالی گذشته با رشد قابل توجه به رقم 4.695 میلیارد ریال رسید که بیش از اهداف مصوب سال مالی بوده است. بر این اساس و با درنظر گرفتن رشد قیمت‌ها، هدف‌گذاری فروش در سال مالی 99 با رشد بیش از 53 درصدی نسبت به سال مالی 98 معادل 6.444 میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.

نتیجه عملکرد گروه در دو بخش تولید و فروش، منجر به تحقق اهداف درآمدی و دستیابی به سود متناسب با آن خواهد بود که در ادامه هدف‌گذاری مجموعه برای تحقق سود مطلوب ارائه شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000