آغاز پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن هفته آینده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۰۲
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی جزییات جدیدی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، پروانه اصلانی با حضور در خبر ۲۱ شبکه یک سیما با تشریح آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مستاجران اظهار داشت: ساز و کار اجرایی این تسهیلات در قالب دستورالعملی که به صورت مشترک بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تهیه می‌کنند اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات تحت عنوان «تسهیلات مستاجر» است اما به موجر پرداخت می شود، افزود: میزان این تسهیلات برای شهرهای مختلف متغیر است به طوریکه برای تهران ۵۰ میلیون تومان، برای شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره میزان اقساط این تسهیلات گفت: اقساط تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای تهرانی ۵۴۰ هزار تومان، ۳۰ میلیون تومانی برای شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است.

اصلانی با اشاره به سود ۱۳ درصدی این تسهیلات افزود: مستاجران فقط سود این تسهیلات را پرداخت می کنند و اصل تسهیلات پایان مدت یکساله قرارداد به بانک برگشت داده می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای تسهیلات ودیعه مسکن گفت: با توجه به اینکه منابع این تسهیلات محدود است متقاضیان تسهیلات اولویت بندی می شوند.

به گفته اصلانی، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و حقوق بگیران مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

اصلانی افزود: از هفته آینده پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز می شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: متقاضیان باید در سامانه TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند تا بر اساس اولویت‌های تعیین شده افراد مشمول این تسهیلات انتخاب می‌شوند.

اصلانی تاکید کرد: قراداد مستأجران متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید رسمی باشد و در زمان عقد قرارداد کد رهگیری دریافت کرده باشند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی افزود: همه مدارک درخواست شده که صلاحیت فرد برای دریافت تسهیلات را تایید می کند باید توسط متقاضی در سامانه بارگذاری شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، دریافت نکردن تسهیلات مسکن از سال ۸۹، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن و نداشتن خانه سازمانی را برخی از شرایط دریافت این تسهیلات عنوان کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000