آغاز ثبت نام دریافت تسهیلات ودیعه از اواسط هفته آینده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۰۲
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره متقاضیان پذیرفته شده در طرح مسکن ملی گفت: این افراد تا پایان مرداد برای واریز وجه خود مهلت دارند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، محمود محمودزاده با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره جزیئات طرح پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اظهار داشت: این تسهیلات به متقاضیان صاحب صلاحیت پرداخت می شود که پس از یک سال باید آن را به بانک بازگردانند و در این مدت ماهانه ۵۴۰ هزار تومان نیز سود این تسهیلات را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات ۵۰ میلیون تومان معادل یک و نیم میلیون تومان اجاره ماهانه است، افزود: وقتی مستاجری فقط سود این تسهیلات را به بانک پرداخت می کند در عمل یک میلیون تومان به وی در اجاره بها کمک شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه منابع طرح ودیعه، به صورت متعادل میان مناطق مختلف کشور تقسیم می‌شود، گفت: منابع دولت، محدود است و ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع این طرح نیز از اعتبارات ستاد ملی کرونا اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح تسهیلات ودیعه مسکن با اولویت کارگران، حقوق بگیران ثابت، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، زنان خودسرپرست، خانواده‌هایی که سه فرزند یا بیشتر دارند و کسانی که در سال ۹۹ ازدواج می‌کنند پرداخت می شود و اگر ظرفیت این طرح مازاد باشد به اولویت‌های بعدی نیز این تسهیلات پرداخت می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه اواسط هفته آینده جزئیات نام نویسی برای این طرح در پایگاه اینترنتی طرح اقدام ملی به نشانی TEM.MRUD.ir اعلام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در آن نام نویسی کنند، گفت: بیشتر بانک‌ها در این طرح مشارکت دارند و برای ضمانت، گواهی کسر حقوق یا سهام عدالت یا سفته دریافت می‌کنند.

وی افزود: اگر افراد یارانه خود را به عنوان ضمانت در موارد دیگر اختصاص نداشته باشند، می‌توانند به عنوان ضامن دریافت این تسهیلات استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کد رهگیری برای پرداخت این تسهیلات، ضروری است، زیرا باید اطمینان داشته باشیم که واحد مسکونی اجاره شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی، از ۱۵ تا ۲۰ مرداد معرفی متقاضیان دریافت این تسهیلات به بانک‌ها آغاز می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه نمی‌توانیم به دلیل تورم زایی و مشکلات اقتصادی که ایجاد می‌شود خط اعتباریبرای این بخش در نظر بگیریم، گفت: بنابراین از منابع دیگر مانند اقساط بازگشتی مسکن مهر یا مالیات بر اراضی بایر حاشیه شهرها یا مالیات بر خانه‌های خالی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۲۵ درصد از پلاک‌های مسکونی خالی از ساختمان یا مخروبه هستند که امیدواریم با اعمال سیاست‌های مالیاتی از این ظرفیت‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود، گفت: در بخش تولید مسکن چاره‌ای جز قیمت گذاری بر مصالح ساختمانی وجود ندارد، زیرا حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد بهای واحد مسکونی در ساخت، مربوط به مصالح است.

وی گفت: با توجه به اینکه ۹۷ درصد مصالح در کشور تولید می‌شود دلیلی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد و بر این اساس، در مکاتبه با وزیر صمت خواسته ایم مصالحی که برای ساخت خانه‌های ارزان قیمت نیاز است با قیمت معقول تأمین شود.

نرخ مالیات بر خانه های خالی بازدارندگی ندارد

محمود زاده در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مالیات بر خانه های خالی افزود: مالیات بر خانه‌های خالی با نرخ‌های کنونی بازدارندگی ندارد و پیشنهاد کرده ایم برای سال اول ۵۰ درصد، سال دوم صد درصد و سال سوم ۱۵۰ درصد مالیات برای خانه‌های خالی در نظر گرفته شود.

متقاضیان مسکن ملی تا پایان مرداد افتتاح حساب کنند

وی همچنین به آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی، ۶۰۰ هزار واجد شرایط به استان‌ها برای تشکیل پرونده معرفی شده اند که تا کنون حدود ۱۹ هزار نفر افتتاح حساب کرده اند. کسانی که تا پایان مرداد افتتاح حساب نکنند جایگزین متقاضیان دیگرمی‌شوند.

محمود زاده گفت: حدود ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی و ۷۰ هزار واحد در تفاهمنامه‌ها در حال اجراست و اوایل مرداد نخستین مرحله افتتاح طرح اقدام مسکن ملی انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: متقاضیان آورده‌های خود را برای جلوگیری از توقف اجرا به موقع پرداخت کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000