معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح بیش از ۵ هزار واحد طرح اقدام ملی در آینده ای نزدیک

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۵/۰۶
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از افتتاح ۵ هزار واحد مسکونی آماده تحویل طرح اقدام تولید ملی مسکن در آینده ای نزدیک خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای جلوگیری از چالش طولانی شدن پروسه ساخت و تحویل واحدهای طرح اقدام ملی تدبیر جدیدی اندیشیده شده است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: مطابق با تصمیمات اخذ شده، در صورتی که هر متقاضی طرح اقدام، پس از دریافت دو بار اخطار، آورده اولیه نقدی خود را به پروژه تزریق نکند با هدف جلوگیری از وارد شدن آسیب به سایر متقاضیان، از پروژه حذف خواهد شد و متقاضی دیگری جایگزین آن فرد می شود.
وی ادامه داد: اگرچه ممکن است متقاضی به دلیل مشکلات اقتصادی امکان واریز وجه را نداشته باشد اما عدم واریز آورده اولیه در زمان دقیق، ممکن است به کل پروژه ضربه وارد کند.
وی با اشاره به توان مدیریتی موجود در بخش ساخت و ساز کشور، اظهار کرد: براساس محاسبات انجام شده، پروژه های مسکونی تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی در یک بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ ماهه به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.
به گفته وی در قالب این برنامه ریزی اولین مرحله افتتاح واحدهای آماده تحویل طرح اقدام ملی نیز به زودی انجام می شود.
معاون مسکن وزیر راه درباره مرحله نخست افتتاح طرح اقدام ملی توضیح داد: براساس برنامه ریزی ، افتتاح مرحله اول طرح اقدام ملی در قالب بیش از ۵ هزار واحد مسکونی به زودی انجام می شود. از مجموع این واحدهای آماده شده، بخشی خود مالکی و بخش دیگر از پایه به تعاونی ها واگذار شده است.
وی با تاکید بر آنکه مراحل ساخت این تعداد از واحدهای مسکونی آماده تحویل طرح اقدام ملی از سال گذشته آغاز شده، تصریح کرد: بنابراین مراحل ساخت و تحویل این واحدها در یک بازه زمانی کمتر از ۱۸ ماه توسط بخش خصوصی انجام شده است. پروژه سیرجان نمونه ای از واحدهای مسکونی آماده افتتاح این مرحله است که از اردیبهشت ماه سال گذشته فرآیند ساخت آن آغاز شد.
به گفته محمودزاده این افتتاح نشانه خوبی برای متقاضیان این طرح است به این معناکه اگر آورده اولیه آنها به موقع تامین شود، پروژه مورد نظر نیز به موقع و در زمان مناسب به آنها تحویل داده خواهد شد.
وی در پایان به متقاضیان این طرح توصیه کرد: متقاضیان با بررسی کامل طرح، ثبت نام کنند تا اگر می توانند آورده خود را تامین و به موقع واریز کنند در این طرح وارد شوند چرا که در غیر این صورت اول به خود و سپس به سایر متقاضیان پروژه ضرر وارد می کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000