میزان سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن جوانان تهرانی‌ها

سقف تسهیلات از محل حساب پس انداز مسکن جوانان 60 درصد افزایش یافت تا سقف این تسهیلات در تهران به 400 میلیون تومان برسد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، حساب پس انداز مسکن جوانان برای احداث، تکمیل و خرید مسکن قابل استفاده است.

میزان تسهیلات با افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در تهران حداقل 210 میلیون تومان و حداکثر 400 میلیون تومان تعیین شده که به نسبت دوره سپرده گذاری متغیر است.

هدف این طرح تقویت رژیم پس انداز است تا گروهی از جامعه که نگاهی بلند مدت برای خرید ملک دارند بتوانند با پس انداز تدریجی پس از چند سال صاحب خانه شوند.

متقاضیانی که تمایل داشته باشند با طی دوره انتظار 5 ساله از این تسهیلات بهره مند شوند مشمول 210 میلیون تومان تسهیلات خواهند شد.

همچنین این سقف در صورت انتظار دوره 6 ساله و بیشتر (حداکثر 15 سال) متغیر است که در جدول زیر میزان تسهیلات قابل مشاهده است:

متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات می‌توانند به یکی از سه روش«واریز یکجا برای کل دوره»، «واریز ماهیانه» یا «واریز سالانه» سپرده‌گذاری کنند.

متقاضیانی که تمایل دارند به صورت یکجا سپرده خود را واریز کنند برای بهره مندی از تسهیلات 210 میلیون تومانی باید 21 میلیون تومان سپرده گذاری کنند تا پس از 5 سال بتوانند از این میزان تسهیلات استفاده کنند.

همچنین برای دریافت تسهیلات 400 میلیون تومانی می توانند 13 میلیون و 500 هزار تومان به صورت یکجا واریز کنند تا پس از 15 سال مشمول این میزان تسهیلات شوند. البته میزان سپرده گذاری برای دوره انتظار 6 تا 14 سال متغیر است.

اما دو روش واریز حدودی ماهیانه یا سالانه نیز برای دریافت تسهیلات مسکن جوانان توسط متقاضیان قابل انتخاب است که جزئیات میزان واریز را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید. سود تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان 9 درصد و دوره بازپرداخت نیز 20 ساله است.

حداقل سن 18 سال قانونی برای بازگشایی حساب پس انداز مسکن جوانان 18 سال تمام است. ضمن اینکه از سنین کودکی امکان بازگشایی این حساب وجود دارد؛ با این شرط که حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد، می‌تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

سقف این تسهیلات مذکور برای کلانشهرها (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه) در پایان سال پانزدهم 330 میلیون تومان و در سایر نقاط شهری 290 میلیون تومان است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000