جزییات ساخت ۶۰۵ هزار خانه برای کارکنان دولت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۷/۲۷
آمارهای رسمی از وضعیت ساخت مسکن در کشور از سوی دولت، از برنامه ریزی برای ساخت ۶۰۵ هزار واحد مسکونی برای کارکنان دولت خبر می دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، آمارهای رسمی نشان می دهد دولت طی یکسال گذشته تاکنون برای ساخت حدود 605 هزار واحد مسکونی با دستگاه ها و نهادهای عمومی، دولتی و شبه دولتی توافق کرده است.

قرار است این واحدهای مسکونی بر روی اراضی در اختیار این نهادها، دستگاه ها و سازمان ها به منظور تامین مسکن کارکنان فاقد مسکن و واجد شرایط آن ها احداث شود.

تاکنون 6 تفاهم نامه ساخت مسکن بر روی اراضی دستگاه ها، نهادها، سازمان ها و وزارتخانه ها بین این نهادها و دستگاه ها و وزارت راه وشهرسازی منعقد شده است. در قالب این تفاهم نامه ها مجموعا 605 هزار واحد مسکونی بر روی اراضی تحت مالکیت و در اختیار وزارت آموزش پرورش، وزارت دفاع، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان مناطق آزاد، وزارت نیرو و سازمان صدا وسیما احداث خواهد شد.

این تفاهم نامه ها در راستای تاکید بر به کارگیری و استفاده از ظرفیت اراضی دولتی برای ساخت واحدهای مسکونی و واگذاری آن ها به دستگاه های دولتی بین این نهادها و وزارت خانه ها و وزارت راه وشهرسازی به عنوان متولی ساخت مسکن در دولت و مسئول اجرای طرح اقدام ملی مسکن، منعقد شده است. براساس این تفاهم نامه ها برای ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای کارکنان فاقد مسکن و واجد شرایط در وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است و تاکنون برای حدود 44 هزار واحد تامین زمین صورت گرفته و عملیات ساخت بیش از 13 هزار واحد مسکونی آن ها نیز آغاز شده است.

همچنین ساخت 100 هزار واحد مسکونی با وزارت دفاع برای تامین مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح نیز برنامه ریزی شده است که تاکنون عملیات اجرایی بیش از 45 هزار واحد از این تعداد آغاز شده است و یا ابتدای آبان ماه و در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت پروژه های مسکن در دست اقدام از سوی وزارت راه وشهرسازی، آغاز می شود.

همچنین اخیرا براساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت راه وشهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی ساخت و شروع عملیات اجرایی 100 هزار واحد مسکونی برای کارکنان فاقد مسکن و واجد شرایط این وزارتخانه ابلاغ شده است که در این خصوص نیز هم اکنون ساخت این واحدهای مسکونی در مرحله معرفی متقاضیان و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز قرار دارد.

از سوی دیگر اخیرا تفاهم نامه ساخت مسکن میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان مناطق آزاد برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی منعقد شده است که این پروژه ها نیز در مرحله معرفی متقاضیان واجد شرایط و تامین زمین قرار دارد.

از جمله سایر تفاهم نامه های صورت گرفته در این زمینه تفاهم نامه ساخت 150 هزار مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو است. اخیرا تفاهم نامه ساخت این واحدها ابلاغ شده است و این برنامه نیز در مرحله معرفی متقاضیان و همچنین تامین اراضی قرار دارد. از سوی دیگر تفاهم نامه ساخت 35 هزار واحد مسکونی بین وزارت راه وشهرسازی و سازمان صدا و سیما منعقد شده است که این برنامه نیز در مرحله معرفی متقاضیان وتامین زمین قرار دارد و به محض عبور از این مراحل سایر فرآیندهای مربوط به ساخت این واحدها آغاز خواهد شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000