پیشرفت ۱۲ درصدی بزرگ‌ترین پروژه اقدام ملی مسکن

پروژه ۱۰ هزار مترمربعی مرکز شهر بزرگترین پروژه اقدام ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی در حال ساخت است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، برنامه اقدام ملی مسکن به عنوان طرح ملی دولت برای تامین بخشی از نیاز مسکن اقشار میان درآمدی جامعه طی دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و اولین مرحله از این واحدها هفته گذشته با حضور رئیس جمهور تحویل متقاضیان شد. همچنین عملیات اجرایی ساخت بخشی از پروژه ها در مراسم هفته گذشته توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شد.

اما بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای – تخصصی و شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بازوی اجرایی بانک نیز در این طرح ملی مشارکت داشتند به طوریکه عملیات ساخت پروژه مرکز شهر در اندیشه از سال 98 به صورت مشارکتی آغاز شد.

پروژه مسکونی تجاری «مرکز شهر» اندیشه که عملیات اجرایی و خاکبرداری آن در آبان ماه 1398 آغاز شده، دارای 4 بلوک است که بلوک C این پروژه در پایان شهریور ماه امسال، 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این پروژه با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه، در زمینی به مساحت 42 هکتار و با زیربنای کل 218 هزار و 189 مترمربع و زیربنای مفید 121 هزار و 802 مترمربع متشکل از هزار و 177 واحد شامل یک‌هزار و 79 واحد مسکونی و 98 واحد تجاری است که تا امروز در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد.

پروژه «مرکز شهر» در اندیشه، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه طرح اقدام ملی مسکن سراسر کشور میان دو میدان خلیج‌فارس در شمال و شهدای گمنام در جنوب قرار گرفته و در وسط آن بازار اندیشه که نمادی از معماری ایرانی-اسلامی معاصر است، قرار دارد.

بازار اندیشه که با الهام گرفتن از معماری ایرانی، ره‌باغی از میدان خلیج‌فارس تا ساباط بازار و از ساباط تا میدان شهدای گمنام، ضلع شمال و جنوب مرکز شهر را به هم وصل کرده است.

در اطراف این ره‌باغ فضاهایی با کاربری‌های فرهنگی، تجاری و خدماتی، جهانگردی و پذیرایی، تالار‌شهر، آمفی تئاتر روباز، پردیس سینمایی، هتل، اقامتگاه سنتی، شهرداری اندیشه، پارک پدافند غیرعامل، مجموعه فرهنگی دفاع مقدس و باغ ایرانی شکل گرفته است. گروه سرمایه‌گذاری مسکن عهده‌دار و شریک ساخت واحدهای مسکونی و ره‌باغ این مجموعه عظیم است.

بر اساس این گزارش هفته گذشته در مراسمی عملیات اجرایی 253 هزار پروژه مسکن ملی با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000