بازسازی ۲۰۰۰۰ واحد مسکن روستایی در لرستان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: سال گذشته ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان بازسازی شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، گفت: بهسازی و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی طی سال گذشته در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه برای بازسازی این واحدها تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، ادامه داد: به ‌ازای هر فقره تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ساخت این واحدها تعلق می‌گیرد.

رضایی اضافه کرد: جمعا ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون در استان بازسازی و بهسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: این نهاد برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: هدف از بهسازی و بازسازی این واحدها، بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی است.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت و تامین مسکن شهری اقداماتی از جمله ساخت‌وساز طرح مسکن محرومین در شهر، مسکن در قالب طرح مسکن مهر ، احداث مسکن توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز، فعالیت‌های شرکت‌های تابع در ساخت انبوه مسکن و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن شهری انجام داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان افزود: در کنار بازسازی واحدهای روستایی، طرح‌های هادی به منظور آبادانی روستاها اجرا می‌شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000