بنیاد مسکن گزارش داد

شروط ساخت مسکن ملی در شهرهای کوچک

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۹/۰۹
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروط ساخت مسکن ملی مطابق با برنامه ریزی انجام شده در شهرهای کوچک را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گزارشی ضمن اعلام آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، شروط اساسی و اولیه برای ساخت این واحدها در شهرهای تحت ماموریت خود( شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر) را اعلام کرد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که سابقه ساخت بیش از 300 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر را بر عهده داشته است هم اکنون در مشارکتی وسیعتر با دولت، مسئولیت ساخت حدود 138 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر را بر عهده گرفته است.
به گزارش هیبنا، بنیاد مسکن در این گزارش تاکید کرده است: ساخت و تکمیل پروژه های مسکن ملی مستلزم تامین چند شرط مهم، اساسی و اولیه است. اولین شرط مورد اشاره در این گزارش، تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی است. این در حالی است که واریز وجه یا آورده اولیه متقاضیان به عنوان شرط نهایی اتصال متقاضیان واجد شرایط به پروژه های مسکن ملی، دیگر شرط مهم و اساسی برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی است. در واقع بنا بر تاکید مسئولان طرح اقدام ملی مسکن در بنیاد مسکن دو شرط مهم برای تحقق ساخت واحدهای مسکن ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد، تامین زمین و واریز آورده متقاضیان در زمان مناسب و به موقع است.
جزییات مربوط به واریز آورده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر نشان می دهد تاکنون حدود 30 هزار متقاضی مسکن ملی برای دریافت همین تعداد واحد مسکونی طرح اقدام ملی از مجموع 138 هزار واحد مسکونی این طرح تعیین تکلیف شده اند. به این معنا که این متقاضیان اقدام به واریز مبلغ آورده اولیه 40 میلیون تومانی به شبکه بانکی کرده اند. براساس این گزارش، ساخت واحدهای مسکونی برای نیمی از این تعداد به صورت مستقیم از سوی بنیاد مسکن انجام شده و به متقاضیان واگذار می شود که بیش از 90 درصد از این تعداد فرآیندهای ساخت آن ها از دریافت جواز ساختمانی تا پیشرفت فیزیکی 30 درصدی، آغاز شده است.
در این میان و بنا بر اعلام مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نزدیک به 7 هزار متقاضی دیگر طرح اقدام ملی مسکن نیز به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده اند.
از سوی دیگر شرط «تامین زمین» در حالی به عنوان یکی از دو شرط اساسی پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن از سوی مسئولان و مجریان این طرح در بنیاد مسکن مورد تاکید قرار گرفته است که هم اکنون و در شرایطی که برای برخی از واحدها تاکنون تامین زمین صورت نگرفته است بنیاد مسکن برای تسریع در روند اجرای طرح وساخت واحدهای مسکونی، اقدام به تامین و اختصاص زمین برای ساخت هزار واحد مسکونی این طرح در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر کرده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000