هیبنا گزارش می دهد

کاهش هزینه دریافت تسهیلات مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۰/۰۹
هزینه دریافت تسهیلات خرید مسکن برای متقاضیان کاهش یافت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، هزینه دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم که طی روزها و هفته های اخیر در مسیر کاهشی قرار گرفته بود روز گذشته باز هم کاهش یافت که این موضوع منجر به کاهش محسوس هزینه دریافت تسهیلات مسکن برای متقاضیان شده است.

قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی تسهیلات مسکن در حالی روز گذشته به کمترین میزان طی روزها و هفته های اخیر رسید که طی ماه های گذشته بازار خرید وفروش اوراق تسهیلات مسکن با نوسانات قیمتی زیادی همراه شده بود اما در نهایت این نوسانات در مسیر کاهشی قرار گرفت و هم اکنون متوسط قیمت هر فقره اوراق به کانال 50 هزار تومان وارد شده است.

کانال 50 هزار تومانی قیمت هر فقره اوراق تسهیلات مسکن جزو کم سابقه ترین کانال های قیمتی به لحاظ ارزان ترین نرخ خرید اوراق برای متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن است. روز گذشته میانگین قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی تسهیلات مسکن به 52 هزار و 200 تومان کاهش یافت. این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت اوراق تسهیلات مسکن کانال های متفاوتی را تجربه کرده است و تا کانال 90 هزار تومان نیز پیش روی کرد.

همزمان با افزایش نوسانات و رشد شدید بازدهی در بازار سرمایه و بازار معاملات سهام قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز با افزایش محسوس همراه شد اما با کاهش این نوسانات قیمت اوراق نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و به کانال های پایین تر سقوط کرد. هم اکنون نیز قیمت هر فقره اوراق تسهیلات خرید مسکن در کم ترین میزان خود از ابتدای سال جاری تاکنون قرار دارد که از این بابت نوعی رکورد شکنی در قیمت اوراق و به تبع آن هزینه دریافت تسهیلات مسکن برای متقاضیان محسوب می شود.

طی سال های اخیر تاکنون دریافت تسهیلات آنی مسکن از محل اوراق، پرکاربردترین و پرمتقاضی ترین نوع تسهیلات مسکن بوده است که متقاضیان مصرفی مسکن با استفاده از آن اقدام به خرید مسکن کرده اند. هزینه دریافت این تسهیلات متناسب با تغییرات قیمتی اوراق در هر روز متفاوت است. هم اکنون که میانگین قیمت هر فقره اوراق تسهیلات مسکن به سطح 52 هزار و200 تومان رسیده است متقاضیان دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی انفرادی مبلغی حدود 10 میلیون و500 هزار تومان برای خرید اوراق پرداخت می کنند. این در حالی است که زوجین متقاضی دریافت این تسهیلات که پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی شامل حال آن ها می شود باید به طور متوسط مبلغی حول و حوش 21 میلیون تومان برای خرید اوراق هزینه کنند. از سوی دیگر متقاضیانی که تقاضای دریافت تسهیلات جعاله مسکن همزمان با تسهیلات خرید مسکن و یا به طور جداگانه دارند نیز مبلغ 4 میلیون و200 هزار تومان برای دریافت تسهیلات 40 میلیون تومانی جعاله صرف خرید اوراق می کنند.

فعالان بازار مسکن معتقدند مقطع زمانی حاضر به لحاظ کاهش محسوس هزینه دریافت تسهیلات برای متقاضیان، زمان مناسبی برای خرید مسکن با استفاده از تسهیلات است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000