مدیر شعب بانک مسکن استان چهارمحال و بختیاری:

دو طرح ویژه و جدید بانک مسکن برای حمایت از مردم عزیز استان را معرفی نمود

به مناسبت فرارسیدن ۲۵ دی ماه مصادف با هشتاد و دومین سالروز تاسیس بانک مسکن، مدیر شعب استان چهارمحال و بختیاری از طرح ۸۲ بانک مسکن و طرح مهراندیش به عنوان فرصتی استثنایی برای حمایت از مشتریان بانک مسکن یاد کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محسن ربانی یکتا ، مدیر شعب استان چهارمحال بختیاری، در مصاحبه ای با خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا ، گفت: بانک مسکن همزمان با سالروز تاسیس بانک در فرصتی 28 روزه ، از 25 دی ماه لغایت 22 بهمن ماه طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را به منظور کمک به خانه دارشدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن ارائه کرده است.

لذا متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات ناشی از اوراق حق تقدم می توانند توسط طرح مذکور 50% از تسهیلات درخواستی خود را بدون خرید اوراق و از محل بدون سپرده استفاده کنند. به نحوی که نیمی از مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم و 50 درصد مابقی تسهیلات آن از محل منابع بدون سپرده به مشتریان اعطاء می شود، به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات خود نیازمند خرید اوراق هستند.

مدیر شعب استان در ادامه تشریح این طرح اظهار کرد: شخصی که در شهرکرد قصد خرید واحد مسکونی را دارد در صورتیکه از تاریخ صدور پروانه ساختمانی ملک مورد نظر حداکثر 25 سال سپری شده باشد، مشمول تسهیلات 80 میلیون تومانی می باشد که برای استفاده از این مقدار تسهیلات صرفا لازم است فقط برای 40 میلیون تومان از آن اوراق خریداری کند و 40 میلیون تومان باقی مانده را بانک از محل بدون سپرده پرداخت می کند.

متقاضیان تسهیلات خرید مسکن انفرادی در سایر شهرهای استان نیز مشمول تسهیلات تا سقف 60 میلیون تومان می باشند که 30 میلیون آن از محل بدون سپرده به آنها پرداخت می شود.

همچنین آن دسته از مشتریانی که متقاضی دریافت تسهیلات خرید مسکن زوجین هستند در شهرکرد تا سقف 160 میلیون تومان و در سایر شهرهای استان تا سقف 120 میلیون تومان می توانند از تسهیلات مسکن بهره مند شوند که فقط برای نیمی از آن نیاز به خرید اوراق حق تقدم تسهیلات است و مابقی آن از محل تسهیلات بدون سپرده به مشتریان اعطاء می شود ، وی افزود نرخ تسهیلات بدون سپرده 18 درصد و مدت بازپرداخت آن حداکثر 60 ماه می باشد.

در ادامه این مصاحبه ربانی یکتا ، از طرح جدید دیگر بانک مسکن ، با عنوان طرح مهراندیش با هدف حمایت از مشتریانی که دارای بدهی تسهیلاتی هستند یاد کردو گفت : با توجه به شرایط اقتصادی موجود، شیوع بیماری کرونا و ضرورت حمایت از مشتریان دارای اقساط غیر جاری ، طرح بخشودگی کامل معوقات تسهیلاتی در قالب طرح مهراندیش تا 20 اسفندماه 99 در شعب بانک مسکن اجرایی است و مشتریان می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند .

مدیر شعب بانک مسکن استان در تشریح طرح مهراندیش بیان داشت: در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیرجاری تسهیلات پرداختی اعم از مبادله‌ای ، مشارکتی ، وام قرض‌الحسنه و... به میزان 6 درصد ، خالص جرایم محاسبه شده به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار می‌‌گیرد. وی افزود: مشتریان مشمول این طرح همچنین می توانند از امتیازاتی همچون تغییر نام مدیون بدون واریز درصدی از مانده بدهی و امکان تقسیط مطالبات ناشی از تسهیلات مضاربه و اموال سرمایه ای نیز برخوردار شوند .

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که طرح مهر اندیش برای قراردادهای مختلف در بانک پیش بینی و تعریف شده و در اجرای این طرح میان قراردادهای فروش اقساطی و مشارکت مدنی تفاوت وجود دارد ، ضروری است مشتریان ارجمند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000