مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن اعلام کرد:

آمادگی گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای مشارکت در ساخت یک میلیون واحد مسکونی

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، از اعلام آمادگی این شرکت برای مشارکت در طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، یاسر امامی در آیین افتتاح پروژه آسمان البرز با اشاره به اینکه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در راستای استراتژی‌ها و سیاست‌های کلی کشور نسبت به اجرای پروژه‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

وی پروژه‌های شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن را در قالب سه گروه، دسته‌بندی کرد و گفت: یک دسته پروژه‌هایی هستند که به لحاظ مقیاس و حجم، سودآور هستند. گروه دیگر، پروژه‌ها و طرح‌های ملی نظیر طرح مسکن مهر ، برنامه اقدام ملی مسکن و پروژه‌های بازآفرینی پایدار شهری و دسته دیگر نیز پروژه های فن‌آور محور هستند که منطبق با تکنولوژی‌های نوین ساخت‌وساز تولید می‌شوند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بیان این‌که پارادایم فعالیت شرکت‌های صنعت ساختمان در عصر جدید تغییر یافته است، تاکید کرد: ما به عنوان بزرگ‌ترین انبوه‌ساز کشور، دیگر نمی‌توانیم به روش سنتی فعالیت کنیم. امروز ناگزیر هستیم در اجرای پروژه‌ها به تقاضای مشتری، اقتضای زمان و کشش منطقه و در عین حال به صیانت از حقوق سهام‌داران شرکت توجه کنیم.

امامی با بیان اینکه گروه سرمایه‌گذاری مسکن هم‌اکنون در حال ساخت 2 میلیون و 400 هزار مترمربع پروژه در 32 شهر است، گفت: امروز پرتفوی متنوعی از پروژه‌ها با کلاس‌های اقتصادی مختلف در این شرکت در حال اجرا یا برنامه‌ریزی هستند که در تمامی آن‌ها، سودآوری برای سهام‌داران محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن افزود: در پارادایم جدید، توجه به زنجیره ارزش بسیار حایز اهمیت است. هر چند در روش سنتی در انتهای زنجیره به مقوله درآمد توجه می‌شد اما امروز تمام فرآیند زنجیره ساخت از تعریف پروژه تا بهره‌برداری ظرفیت درآمدزایی دارد و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با دارا بودن شرکت‌های تابعه تخصصی در تمامی زمینه‌های این زنجیره ارزش، به این مزیت نیز توجه دارد و برنامه‌ریزی صورت گرفته تا فعالیت گسترده همراه با سودآوری داشته باشیم.

وی ضمن اظهار امیدواری به صدور خدمات فنی و مهندسی با بهبود حوزه روابط بین‌الملل در دولت جدید گفت: با توجه به اتفاقاتی که در عرصه دیپلماسی بین‌المللی پیش‌بینی می‌شود امیدواریم با توجه به سابقه درخشان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، شاهد صدور خدمات فنی و مهندسی نیز باشیم.

امامی در بخش دیگری از اظهاراتش به استفاده از ظرفیت‌های تامین مالی از محل بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: به‌زودی نخستین شرکتی در کشور خواهیم بود که فروش متری مسکن را در قالب انتشار اوراق سلف موازی استاندارد مسکن در بورس کالا آغاز خواهیم کرد که برای این امر زحمت بسیار زیادی از سوی شرکت کشیده شده است و خریداران می‌توانند متناسب با توان مالی خود، مسکن متری خریداری کنند.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: با انتشار اوراق سلف مسکن علاوه بر اینکه سازندگان تامین مالی می‌شوند، متقاضیان نیز با بهره‌مندی از این ظرفیت و همچنین ضمن استفاده از تسهیلات بانک مسکن می‌توانند در ملک یا مساحتی از ملک شریک باشند و از مزایای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نیز بهره‌مند شوند.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان بازوی اثر بخش در کنار بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی فعالیت خواهد کرد و از همین تریبون نیز اعلام آمادگی می‌کنیم تا تمام ظرفیت‌های خود را برای مشارکت در طرح جهش تولید و تامین مسکن به‌کار گیریم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000