وضعیت جدید قیمت پیشنهادی املاک در مناطق پایتخت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۶/۲۸
فعالان بازار مسکن از تعدیل قیمت پیشنهادی فایل های عرضه شده در بازار املاک برخی مناطق شهر تهران خبر می دهند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بررسی ها و تحقیقات جدید از وضعیت بازار املاک شهر تهران حاکی از آن است که گروهی از عرضه کنندگان مسکن در بازار معاملات اندکی قیمت پیشنهادی فایل های خود را تعدیل کرده اند.
فعالان بازار مسکن خبر می دهند طی چند هفته اخیر قیمت پیشنهادی برخی از فایل های عرضه شده در مناطق مصرفی بازار املاک شهر تهران از سوی فروشندگان تعدیل شده است. این در حالی است که از اوایل فصل جاری گروهی از سازنده ها و فروشندگان با پیش بینی این سناریو که روند افزایشی قیمت ها ادامه پیدا می کند حاضر به تعدیل قیمت ها نبودند و بر قیمت های پیشنهادی اولیه اصرار می کردند. تحت تاثیر همین موضوع نیز میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به کانال ۳۱ میلیون تومان نزدیک شد و تورم ماهانه مسکن از ابتدای سال به بیشترین سطح خود رسید. مطابق با گزارش رسمی بانک مرکزی تورم ماهانه مسکن در میانه فصل تابستان به حدود سه درصد رسید. آنطور که بررسی ها نشان می دهد بخش عمده ای از معاملات مسکن منعقد شده در این ماه از سوی متقاضیان سرمایه ای انجام شد و در کنار آن همچنان بخش زیادی از متقاضیان مصرفی از بازار عقب نشینی کردند.
اما طی چند هفته اخیر گروهی از سازنده ها پس از مشاهده شرایط جدید در بازار تا حدودی از مرز اولیه قیمت پیشنهادی خود عقب نشینی کردند.
بررسی ها حاکی است این فایل ها عمدتا به عرضه کنندگانی مربوط می شود که با وجود اصرار به قیمت های پیشنهادی اولیه، فرصت فروش ملک خود را پیدا نکرده اند یا اینکه تمایل دارند در فرصت زمانی کوتاه و محدود واحد مسکونی خود را به فروش برسانند.
آنطور که فعالان‌ بازار مسکن عنوان می کنند این گروه از فروشندگان قیمت پیشنهادی ملک خود را کمتر از میانگین قیمتی عرف منطقه پیشنهاد داده اند. این گروه از فایل ها که اصطلاحا قیمت مناسب از سوی فعالان بازار خوانده می شوند عمدتا در مناطق مصرفی شرق و غرب تهران دیده می شوند.
در این میان برخی از فعالان بازار مسکن با اشاره به سقف جدید تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن پیش بینی می کنند گروه جدیدی از متقاضیان به بازار وارد شوند و از این طریق حجم معاملات در برخی مناطق شهری با رشد روبه رو شود و برخی از متقاضیان مصرفی امکان حضور در بازار و بالفعل کردن تقاضای خود را پیدا کنند. از نگاه آنها بیشترین تقاضا برای این نوع تسهیلات می تواند از سوی متقاضیان تبدیل به احسن باشد که یا قصد افزایش زیربنای واحد مسکونی خود را دارند یا آنکه منطقه سکونتی خود را می خواهند تغییر دهند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000