استراتژی «اقناع» برای مشاوران املاک
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن و به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این مطلب گفت:با نزدیکتر شدن به دوره رونق مسکن، کاهش نرخ تخفیف از سوی فروشندگان ملک امری طبیعی به نظر میرسد، هرچند در مقطع زمانی حاضر مشاوران املاک و خریداران میتوانند با چانهزنی بیشتر فروشندگان را برای اعمال نرخ بیشتر تخفیف اقناع کنند.
حسام عقبایی افزود: در این میان نقش مشاوران املاک نقشی موثر و مهم ارزیابی میشود چرا که واسطههای بازار ملک میتوانند سمت عرضه را نسبت به اعمال تخفیف بیشتر اقناع کنند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که فروشندگان مسکن نیز به این نتیجه رسیدهاند بازار فروش ملک کشش افزایش قیمت محسوس را ندارد و در بازار شب عید معاملات فروش مسکن تنها 6 درصد قیمت پیشنهادی خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش دادهاند، مشاوران املاک میتوانند حداکثر افزایش 6 درصدی قیمتها را مبنای معاملات و چانهزنیها قرار دهند.
عقبایی ادامه داد: هر چند هنوز هم این کشش در بازار مسکن وجود دارد که واحدهای مسکونی با همان نرخهای سال قبل به خریداران واگذار شود، مشاوران املاک در تفهیم این موضوع به فروشندگان میتوانند ایفای نقش کنند