از دومین کمپین اطلاع رسانی بانک مرکزی رونمایی شد
اکران عمومی «دوران ثبات»
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، دلیل انتخاب این عنوان برای کمپین دوم، بیان توانایی های دولت یازدهم در زمینههای مختلف همچون مدیریت بازار ارز و کنترل تورم است که با اقدامات مناسب، توانست ثبات را به اقتصاد کشور برگرداند و زمینه را برای شکوفایی اقتصادی فراهم سازد.
علاوه بر این، هدف از این کمپین بیان آمارهای کلان اقتصادی مانند ثبات نرخ ارز، ثبات نرخ مواد خوراکی (تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی)، رشد اقتصادی و تورم با زبانی ساده است که برای همه اقشار جامعه قابل درک باشد.
سال گذشته نخستین کمپین اطلاع رسانی بانک مرکزی همزمان با هفته بانک داری و با هدف آگاه سازى مخاطب از اقدامات موثر نظام پولی و اعتباری کشور در حوزههایی چون «بانکداری الکترونیک»،«تسهیلات به بخش های تولیدی» و همچنین اطلاع رسانی عمومی در خصوص فعالیتهاى بانکى روزمره عموم مردم و «آگاهی دهی در زمینه موسسات اعتباری غیرمجاز» اکران شد.
در مراسم دومین کمپین اطلاع رسانی بانک مرکزی که در تاریخ 17 اردیبهشت 1395 برگزار شد، محمد علی کریمی، مدیر روابط عمومی این نهاد، با تاکید بر لزوم بهره مندی عموم مردم از خدمات بانک مرکزی گفت: تمام همت روابط عمومی های شبکه بانکی بر بازتاب توانمندیها، ظرفیتها و دستاوردهای این حوزه بوده است. او با برشمردن برخی از دستاوردهای دولت طی سال های ١٣٩٢ تاکنون از جمله کاهش نرخ تورم، افزایش رشد اقتصادی، افزایش تولید و صادرات نفت و مدیریت نوسانات ارز، اظهار کرد: نرخ تورم در زمانی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، ٣٤ درصد بود اما بنا بر آمار بانک مرکزی این رقم به ٩ درصد کاهش یافته است. در همین زمینه، کریمی به رشد اقتصادی منفی 7/7 درصدی در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد که در نه ماه نخست سال 1395 به رقم 11/6 درصد رسیده است.
مدیر روابط عمومی با بیان کاهش وابستگی رشد اقتصادی به نفت در دولت یازدهم افزود: اگر چه رشد اقتصادی کشور ایران همواره متکی بر نفت بوده است، اما در دولت یازدهم، علاوه بر رشد مبتنی بر نفت، ما شاهد افزایش رشد اقتصادی بخشهای مختلف اقتصادی به ویژه کارگاههای صنعتی نیز بودیم. در هر حال، نظام بانکی ایران در شکوفایی و ثبات اقتصادی کنونی کشور، به ویژه در زمینه مدیریت بازار ارز و کنترل تورم، سهم بسزایی داشته و موفقیت دولت تا حدود زیادی در این زمینه مرهون تلاش بانکها و بانک مرکزی است.
کریمی در بخشی از سخنرانی خود یکی از اهداف اصلی روابط عمومی بانکی را منطقی و واقعبینانه کردن انتظارات افکار عمومی از نظام بانکی دانست و افزود: انتظارات غیرمنطقی و غیرکارشناسی همچون تسهیلات تکلیفی که بدون توجه به ظرفیتها و تواناییهای بانکها و حتی اقتصاد کشور، بر نظام بانکی تحمیل شده است، بانک ها را از انجام رسالت اصلی خویش باز میدارد.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک یک بنگاه اقتصادی است گفت: در حال حاضر در برخی محافل نظام بانکی مورد انتقاد قرار میگیرد، اما باید به این نکته توجه داشت که بانک، نهادی است که با فعالیت خود به تولید و رونق اقتصاد کشور کمک میکند و نباید به آن با دید بنگاه خیریه نگاه کرد.
کریمی در خاتمه ضمن تشکر از همکاری بانک ها در اجرای نخستین کمپین اطلاع رسانی ابراز امیدواری کرد که در دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی نیز بانکها بتوانند با بهرهگیری امکانات و منابع خود، در اجرای موفق و کامل کمپین، مشارکت لازم را داشته باشند.
مشکیان به عنوان اجراکننده طرح دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی از تکنیک تبلیغات سریالی در دومین کمپین خبر داد و افزود: در جریان این کمپین، با استفاده از تصاویر مختلف به دنبال آن هستیم تا یک پیام در ذهن مخاطب متبادر شود. همچنین در جلسات ایده پردازى و اتاق فکر این کمپین، طرحهای متعددى پیشنهاد شد و در نهایت تلاش کردیم با پایبندی به هویت بصری کمپین پیشین، با استفاده از تصاویر اسکناس، به عنوان مهمترین ابزار داد و ستد اقتصادی، موضوعات مستقیم و هماهنگ را در ذهن مخاطبین شکل دهیم.