اکثریت کمیسیون عمران موافق تفکیک وزارت راه و شهرسازی هستند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۳/۳۰
اکثریت اعضای کمیسیون عمران مجلس به دلیل به حاشیه رفتن بخش مسکن در وزارت راه و شهرسازی موافق تفکیک این وزارتخانه هستند.
پایگاه خبری بانک مسکن

شادمهر کاظم‌ زاده دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با  ایلنا، درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اظهار داشت:‌ اکثریت اعضای کمیسیون عمران موافق تفکیک این وزارتخانه هستند.

وی گفت: واقعیت این است که با ادغام این دو وزارتخانه، بخش مسکن به حاشیه رفته است و حوزه راه‌های روستایی هم تحت الشعاع این ادغام قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون عمران ادامه داد: در حال حاضر در وزارت راه و شهرسازی، بخش مهم راه روستایی متولی ندارد و این یکی از آسیب‌های ادغام و عریض و طویل شدن این وزارتخانه است.

کاظم‌ زاده تاکید کرد: هر چند تفکیک، هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت اما به طور قطع می‌تواند باعث مطلوب شدن وضعیت دو حوزه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی شود.

وی گفت: همین وضعیت را می‌توان در وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان دید. شاهد آن هستیم که در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بخش بازرگانی به حاشیه رفته است و در وزارتخانه ورزش و جوانان رسالت‌ های بخش جوانان به اجرا نمی‌رسد.

کاظم‌ زاده با بیان اینکه کمیسیون عمران کمیسیون تخصصی حوزه وزارت راه و شهرسازی است، گفت: رایزنی‌ها و مطالعات بر روی تفکیک راه از شهرسازی را شروع کرده‌ ایم و پیش‌ بینی می‌شود اکثریت اعضا با تفکیک موافق هستند.

دبیر کمیسیون عمران درباره تبدیل وزارت مسکن به سازمان و یک معاونت زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: هر چند که بنده با تعداد وزارتخانه ها مخالف هستم اما معتقدم بخش سیاست گذار مسکن باید در قالب یک وزارتخانه فعالیت داشته باشد.

 


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000