در مراسم افتتاح دو هزار واحد مسکن مهر پردیس اعلام شد:

سهم ۴۸ هزار میلیاردی بانک مسکن از تکمیل مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۳/۳۱
دو هزار و ۱۱۴ واحد مسکن مهر در فاز هشت شهر جدید پردیس طی مراسمی با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن، احمد اصغری مهر‌آبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: از بین ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار واحد مسکن مهر که از ابتدای شروع طرح از تسهیلات مسکن مهر بهره‌مند شدند تا کنون کار ساخت یک میلیون و ۹۴۵ هزار واحد تمام شده است.

به گفته وی، با احتساب واحدهای افتتاح شده امروز حدود یک میلیون و 837 هزار واحد مسکن مهر به افتتاح رسیده است اما بخش باقی مانده از پروژه‌ها یا دارای معارض بوده و یا فاقد متقاضی هستند؛ ضمن اینکه عملیات احداث واحدهایی که پیشرفت فیزیکی آنها کمتر از 30 درصد بوده است نیز، متوقف شده است.

مهرآبادی با اشاره به تحویل حدود 865 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در دولت یازدهم، گفت: سالانه به طور میانگین تحویل 215 هزار واحد را شامل می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا کنون ۵۶ درصد از کل پروژه‌های مسکن مهر در این دولت، به متقاضیان تحویل داده شده است، خاطر نشان کرد: طی دولت یازدهم ۸۴۵ هزار واحد مسکونی معادل ۶۴ درصد از کل واحدها، فروش اقساطی شده که سند اعیانی ۵۴ درصد از آنها اخذ شده و ۸۴ درصد واحدها موفق به وصول اقساطی شده‌اند.

وی خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها برای پیشبرد واحدهای باقی‌ مانده از پروژه‌های مسکن مهر شد و اظهار کرد: برای اتمام این طرح به رفع مشکلات بیمه، تعاونی‌ها و مالیات نیاز داریم که این امر تنها در سایه تعامل با سایر نهادهای مرتبط قابل انجام است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه در صورت عدم رفع مشکلات مالیات و تسویه حساب واحدها، گواهی پایان کار آنها صادر نمی‌شود و فروش اقساطی نیز صورت نمی‌گیرد، گفت: این رویه در نهایت به نقطه‌ای ختم می‌شود که امکان تحویل واحدها به متقاضیان نیز فراهم نخواهد شد.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص شرایط سایت مسکن مهر استان تهران توضیح داد: از مجموع ۳۳۳ هزار واحد در دست احداث، کار ساخت ۲۷۰ هزار واحد به پایان رسیده است؛ ضمن اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان تهران نیز با حجم ۱۱۵ هزار واحد نزدیک به ۹۸ درصد بوده که بیشترین عملکرد در این حوزه را به خود اختصاص می‌دهد؛ به این ترتیب که در حال حاضر تنها دوهزار واحد مسکن مهر در این شهرها باقی مانده است.

آمار معارضان مسکن مهر تهران

وی یادآور شد: خوشبختانه پرونده مسکن مهر شهر جدید اندیشه بسته شده و عملیات اجرایی در شهر جدید پردیس نیز به خوبی در حال انجام است. طبق آمار در این شهر جدید تنها سه‌ هزار واحد دارای معارض است. همچنین در شهر جدید پرند از ۹۵ هزار واحد مسکونی، ۲۰ هزار واحد باقی مانده که ۱۱ هزار واحد آن معارض دارد.

مهرآبادی تصریح کرد: تا کنون بالغ بر ۵۰ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل در این طرح پرداخت شده که سهم بانک مسکن در این بین ۴۸ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مهرآبادی همچنین از پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن مهر از محل جعاله خبر داد و گفت: هنوز برای رسیدن به سقف این تسهیلات مبلغی نزدیک به هفت‌هزار میلیارد تومان در دست داریم که امیدوارم با همکاری به موقع بانک‌ها، روند پیشبرد پروژه‌ها تسریع شود.

به گفته مهرآبادی، در حال حاضر ۱۵۰ هزار واحد از پروژه‌های مسکن مهر نیازمند آب، ۴۰۰ هزار واحد نیازمند فاضلاب و بیش از۱۵۰ هزار واحد فاقد برق و ۱۸۷ هزار واحد فاقد گاز هستند که با توجه به مصوبه دولت و همکاری سازمان‌های مرتبط تلاش داریم تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از مشکلات را رفع کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر وعده داد تا پایان سال تمام پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر را تکمیل کرده و به متقاضیان تحویل دهد.

وی از تکمیل سایت مسکن مهر استان زنجان نیز خبر داد و اعلام کرد پرونده این سایت در تیرماه بسته خواهد شد و در شهریورماه نیز مسکن مهر استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اردبیل و چند شهر دیگر تکمیل خواهد شد.

چالش‌های مسکن مهر تهران و البرز

محسن نریمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه 40 هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله نازک‌ کاری قرارد دارد، اعلام کرد: تلاش داریم تا پایان دولت مسکن مهر شهرهای جدید تمام استان‌های کشور به جز البرز و تهران را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه بنا داریم بخش‌های مختلفی از سایت مسکن مهر پردیس را ماهانه افتتاح و به بهره‌برداری کنیم، افزود: مسکن مهر در حال حاضر دارای مشکلات نرم‌ افزاری مانند امور بانکی،‌ بیمه‌ای و مالیاتی است که برای رفع آن کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها الزامی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشکلات حوزه مسکن مهر دو استان تهران و البرز، اظهار کرد: قطعا اتمام پروژه‌های شهرهای جدید استان‌های مذکور، منوط به همکاری متقاضیان خواهد بود؛ چرا که بسیاری از آنها تعهدات خود را به موقع عملیاتی نکرده‌اند و اجرای پروژه از این جهت به تعویق افتاده است.

نریمان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی واحدهای مسکن مهر از محل تسهیلات و آورده‌های مردمی انجام می‌شود گفت: به دنبال روشی هستیم که  متقاضیان خوش‌حساب را زودتر خانه‌ دار کنیم و همچنین به برخی از مشتریان کم‌ درآمد کمک کرده تا آن‌ها نیز با پرداخت آورده‌های خود موفق به دریافت واحدهای مسکونی بشوند.

وی جلب اعتماد مشتریان را یکی از اهداف اصلی شرکت عمران شهرهای جدید در این مناطق اعلام کرد و افزود: در گذشته که کوه‌ها و تپه‌ ماهورهایی را به عنوان مکان اجرای طرح مسکن مهر به ما تحویل دادند، امکان ایجاد شبکه‌های خدمات رسانی در حوزه آب، برق و گاز بسیار سخت بود، اما امروز که بیش از ۹۵ درصد از امور مربوط به سایت مسکن مهر این مناطق انجام شده، انگیزه لازم برای تداوم کار از سوی پیمانکاران نیز تقویت شده است.

وی در خصوص مشکلات فاز ۹ پردیس نیز گفت: مشکلات فاز ۹ پردیس در جلسه‌های مختلفی با حضور کارشناسان و متخصصان بررسی شده و حتی تعدادی از واحدهای آن طی هفته‌های گذشته واگذار شده است. ما در این منطقه دارای مشکلاتی در حوزه ساخت و ساز و دیوار حائل هستیم که اقدامات اصلاحی برای رفع آن‌ها در حال انجام است.

نریمان همچنین اضافه کرد: از آنجایی که آخرین کلنگ‌های پروژه‌های مسکن مهر کشور در شهر جدید پردیس به زمین زده شد، طبیعی است که آخرین پروژه‌های آن نیز در پردیس تکمیل و تحویل داده شود.

 


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000