مدیرعامل شرکت بالاست خبر داد:

انجام مطالعات با همکاری چند شرکت اروپایی و آسیایی

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن از مذاکره و همکاری با چند شرکت اروپایی و آسیایی برای اجرای پروژه تراموا در ایران خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

سیروس جعفری در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن با تشریح فعالیت و برنامه‌های شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن (بالاست) گفت: این شرکت در زمینه ریلی جزو شرکت‌های برتر ایران قرار دارد و در برخی موارد رتبه نخست را در بین شرکت‌ های مشابه به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه حجم پروژه‌ های شرکت اعم از بهسازی، بازسازی و خطوط جدید الاحداث ریلی بیش از 800 کیلومتر است افزود: از این رو می‌طلبد که شرکت خود را در جهت بهبود عملکرد توسعه دهد؛ در عین حال گستره فعالیت شرکت در سراسر کشور است و در مناطق مختلف پروژه‌های ریلی در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بالاست ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌ آهن نیز به عملکرد شرکت بالاست واقف هستند؛ ضمن اینکه این شرکت هم در حوزه‌های امنیت اجتماعی و هم امنیت اقتصادی پروژه‌ ها وزارت راه و شهرسازی را همراهی و حمایت کرده است.

جعفری تاکید کرد: شرکت بالاست، هم در زمانی که تمام سهام این شرکت متعلق به وزارت راه و شهرسازی بود و هم در حال حاضر که یک شرکت بورسی است و غالب سهام شرکت به بانک مسکن تعلق دارد، همواره خود را در اجرای پروژه‌های ریلی راه‌ آهن متعهد می‌داند.

وی در بخشی از اظهاراتش با اشاره به نقش شرکت بالاست در شهرسازی ریل‌ پایه به عنوان یکی از سیاست‌های مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت بالاست  بی‌شک در اجرای پروژه‌ های ریلی مبتنی بر «شهرسازی ریل‌ پایه» از مدعیان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن گفت: آنچه که در حال حاضر در شهرها بر آن تاکید می شود اجرای مترو است اما شرکت بالاست به دنبال اجرای پروژه تراموا در شهرهای بزرگ است و در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

جعفری با بیان اینکه ترامواها در شهرهای مختلف دنیا به قدری زیبا طراحی شدند که به عنوان مبلمان شهری نیز از آن‌ها یاد می‌کنند افزود: برای اجرای این پروژه با چند شرکت اروپایی و آسیایی صاحب تکنولوژی جوینت شدیم و مطالعات مربوطه برای اجرای این پروژه انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه تراموا یکی از پروژه های مورد تاکید شرکت بالاست است گفت: اجرای این پروژه در کلان شهرها در دستور کار قرار دارد که البته در این زمینه شهرداری ها باید حمایت کنند.

مدیرعامل شرکت بالاست، از انجام مطالعات مختلف برای اجرای پروژه تراموا با شرکت های صاحب فناورزی طی سال های گذشته خبر داد و درباره نقش شرکت بالاست در اجرای پروژه تراموا افزود: شرکت بالاست آمادگی خود را برای انجام صفر تا صد پروزه از مطالعه تا بهره برداری اعلام می‌کند.

جعفری درباره نحوه تامین مالی اجرای این پروژه نیز گفت: آنچه که در اجرای این نوع پروژه‌ ها مد نظر مدیران شهری است تامین مالی به روش های BOT و BOT است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در اجرای پروژه های تراموا در کشور استفاده از تکنولوژی و دانش ساخت این پروژه است، درباره اینکه چه شهرهایی در اولویت اجرای این طرح هستند افزود: تقریبا تمام کلان شهرهای ایران اجرای پروژه تراموا را در دستور کار خود قرار داده اند.

  

 


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000