جزئیات عملکرد مالی گروه سرمایه‌ گذاری مسکن در سال مالی ۹۵

تعداد سهام گروه سرمایه گذاری مسکن که در سال‌۹۳ معادل ۳ میلیارد بود در زمان برگزاری مجمع عمومی سال مالی ۹۵ به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم افزایش یافت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، بررسی عملکرد مالی گروه سرمایه گذاری مسکن طی سال مالی منتهی به آذر 95 حاکی از آن است که درآمد خالص این گروه در سال گذشته بالغ بر 350 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.

سود عملیاتی گروه سرمایه گذاری مسکن نیز 79 میلیارد و 142 میلیون تومان و درآمدهای غیرعملیاتی نیز 6 میلیارد و 668 میلیون تومان اعلام شد.

در عین حال جمع دارایی‌های گروه سرمایه گذاری مسکن یک هزار و 619 میلیارد 12 میلیون تومان و جمع بدهی‌های گروه نیز در پایان دوره مالی سال گذشته 783 میلیارد و 502 میلیون تومان بوده است.

همچنین جمع حقوق صاحبان سهام گروه در دوره مالی منتهی به آذر 95 معادل 835 میلیارد و 510 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شد.

در بخش «نرخ بازده» نیز، نرخ بازده دارایی‌های گروه سرمایه گذاری مسکن 4 درصد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام 7 درصد بوده است.

بررسی اطلاعات مربوط به هر سهم نیز حکایت از آن دارد که تعداد سهام گروه سرمایه گذاری مسکن در زمان برگزاری مجمع عمومی سالیانه گروه نسبت به دوره‌های مشابه در سال‌های 94 و 93 رشد داشته است.

بر این اساس، تعداد سهام گروه در زمان برگزاری مجمع 5 میلیارد و 500 میلیون سهم بوده است که این سهم در سال 94 معادل 5 میلیارد سهم و در سال 93 نیز 3 میلیارد سهم بود. سود واقعی هر سهم نیز 100 ریال در دوره منتهی به آذر 95 اعلام شد. این در حالی است که سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 10 هزار میلیون ریال (شامل تعداد یک میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم 10 هزار ریال) بوده که طی چند مرحله در تاریخ مجمع به 5 میلیون و 500 هزار میلیون ریال (شامل 5 میلیارد و 500 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی سرمایه گذاری مسکن شامل ترازنامه‌ها به تاریخ 30 آذر 1395 و صورت‌های سود و زیان و جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به تاریخ مذکور توسط سازمان حسابرسی مورد بررسی و حسابرسی قرار گرفته است.

طبق اظهار نظر سازمان حسابرسی، وضعیت مالی، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی گروه سرمایه گذاری مسکن و ستاد برای سال منتهی به آذر 95 از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب بوده است.

همچنین در اجرای ماده 33 دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی توسط حسابرسان، رعایت مفاد قانون مبارزه با پولشویی و آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط در چارچوب چک لیستهای ابلاغی مرجع ذیربط و استانداردهای حسابرسی، توسط این سازمان مورد ارزیابی قرار گرفته است. با توجه به بررسی های انجام شده، این سازمان به موارد خاصی حاکی از عدم رعایت قوانین و مقررات برخورد نکرده است.

همچنین طبق گزارشات سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در دوره دوازده ماهه منتهی به آذر 95 رتبه اول کیفیت افشاء و اطلاع رسانی را در میان 30 هلدینگ پذیرفته شده در شرکت بورس اوراق بهادار تهران به خود اختصاص داده است. 

عملکرد اجرایی پروعژه‌ها در سال مالی 95

در سال مالی 95 تعداد 20 پروژه با زیربنای کل 264 هزار مترمربع توسط گروه شروع شد که هزار و 264 متر مربع آن واحد مسکونی بود. همچنین در این دوره تعداد 87 پروژه با زیربنای کل 2 میلیون و 55 هزار مترمربع در سبد پروژه‌های در دست اجرای شرکت وجود داشته که 12 هزار و 542 واحد آن مسکونی بوده است.

در حوزه پروژه‌های تکمیل شده نیز، در سال مالی 95 تعداد 7 پروژه با زیربنای کل 142 هزار و 476 مترمربع تکمیل شد که 944 واحد آن مسکونی است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000