معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

مسکن اجتماعی در فاز اجرا قرار گرفت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۴/۱۰
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن اجتماعی از ابتدای سال جاری با هدف تامین سالیانه ۱۰۰ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد کلید خورده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، حامد مظاهریان در گفت‌ و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه اسفند ماه ۱۳۹۵ برنامه های اجرایی مقاطع استانی مسکن اجتماعی انجام شده و این طرح عملا وارد فاز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن مسوول اجرای طرح مسکن اجتماعی است گفت: در این برنامه پیش بینی شده که سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه های کم درآمد تامین شود.

به گفته مظاهریان، مسکن اجتماعی هم اکنون در فرآیند مناسبی قرار دارد و در سال اول به اهداف تعیین شده خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، هیات وزیران در اسفند 95 با هدف حمایت دولت از تامین مسکن گروه‌های کم درآمد و در راستای اجرای سیاست های دولت یازدهم در بخش مسکن طی سال های ۱۴۰۰-۱۳۹۶ برنامه ای در دو قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی را مصوب کرد.

در این طرح برنامه ریزی برای حمایت از ۱۰۰ هزار خانوار در هر سال طی سال های ۱۴۰۰-۱۳۹۶ صورت گرفته است که در این برنامه کمک هایی در قالب تسهیلات ساخت و خرید مسکن ملکی، پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن استیجاری، ساخت مسکن استیجاری، پرداخت کمک اجاره و تسهیلات  قرض الحسنه ودیعه مسکن پیش بینی شده است. این برنامه به منظور کمک به ساخت مسکن استیجاری و تقویت بازار اجاره و همچنین خرید مسکن ملکی، تسهیلاتی در نظر گرفته  شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000