گام‌های هلدینگ سرمایه گذاری مسکن برای تامین مالی

هلدینگ سرمایه گذاری مسکن در سال گذشته پنج گام تعیین تکلیف تسهیلات معوق، کاهش میانگین نرخ تسهیلات، دریافت تسهیلات جدید برای شرکت‌های تابعه و تاسیس دو صندوق زمین و ساختمان را برای تامین مالی پروژه‌ها با موفقیت برداشت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، با توجه اینکه به بالا بودن نرخ تامین مالی پروژه‌ها در بخش مسکن و ساختمان منجر به افزایش قیمت تمام شده پروژه‌ها شده، شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از شرکت‌های پروژه محور بانک مسکن برای تامین منابع جدید، از سال‌های گذشته به دنبال ایجاد راهکارهای متنوع برای جذب سرمایه‌ها بوده است.

 تامین مالی یکی از مهمترین برنامه‌های گروه سرمایه گذاری مسکن در دستور کار قرار گرفت که و شرکت طی چند سال گذشته در مقوله تامین مالی گام‌هایی برداشته است. با همین رویکرد در سال گذشته از سوی گروه سرمایه گذاری مسکن پنج گام اصلی در جهت تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌ها و پروژه‌ها برداشت.

«تعیین تکلیف تمام تسهیلات معوق شرکت‌های تابعه» تا پایان سال مالی 95 و تامین مالی بخشی از پروژه‌ها از محل منابع مالی جدید با استفاده از تسهیلات بانک مسکن یکی از اقدامات گروه در سال گذشته بود.

در عین حال با مذاکرات انجام شده از سوی مدیران این گروه با بانک‌های طرف قرارداد، «میانگین نرخ تسهیلات شرکت‌های تابعه کاهش پیدا کرد» که یکی از گام‌های مثبت در جهت صرفه جویی در منابع مالی و تقویت بنیه اقتصادی شرکت تلقی می شود.

علاوه بر این گروه سرمایه گذاری مسکن در سال مالی گذشته موفق به دریافت یک هزار و 400 میلیارد ریال «تسهیلات جدید» برای شرکت‌های تابعه خود شد.

این گروه نیز طی چند سال اخیر بر روی تامین مالی از محل بازار سرمایه و جذب سرمایه های خرد مردمی متمرکز شد. در همین راستا «صندوق‌ زمین و ساختمان نارون در اراک» و «صندوق زمین و ساختمان نگین شهر ری» در سال گذشته توسط گروه سرمایه گذاری مسکن تاسیس شد تا با در نظر گرفت صندوق زمین و ساختمان شمالغرب تعداد صندوق‌های این شرکت به سه صندوق افزایش یابد و این یکی از مهمترین گام های تامین مالی به شمار می رود.

صندوق‌های زمین و ساختمان به عنوان یک نهاد بازار سرمایه و با مجوز رسمی سازمان بورس اوراق بهادار تاسیس شده‌اند و صندوق‌های زمین و ساختمان مسکن شمال‌غرب در تبریز و نارون در اراک هر یک با سرمایه 100 میلیارد ریال و صندوق زمین و ساختمان نگین شهر ری نیز با سرمایه 300 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کردند.

اما برای سال 96 جذب سرمایه گذاران خارجی یکی از برنامه‌های اولویت دار این برای تامین مالی پروژه ها است که در این زمینه تفاهم نامه‌ای بین گروه سرمایه گذاری مسکن و سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران منعقد شده تا راهکارهای جدید جذب سرمایه گذاری در بخش مسکن شناسایی شوند و این یک گام جدید برای ورود سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بخش ساختمان است.

هلدینگ سرمایه گذاری مسکن در راستای اجرای سیاست‌های جذب سرمایه گذاری در صنعت ساختمان، به دنبال شناسایی مزیت‌های سرمایه گذاری است. در همین رابطه پیش از این محمدرضا امینی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن از تهیه بسته‌های جدید سرمایه گذاری خبر داد و گفته بود: تا کنون برای جذب سرمایه های خارجی بخش ساختمان با کشورهای چین، کره جنوبی و انگلیس مذاکراتی صورت گرفته که این مذاکرات با کشورهای مختلف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بخش ساختمان و مسکن به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد سهم بسزایی در جذب سرمایه گذاری خارجی می تواند داشته باشد ادامه داد: در همین راستا گروه سرمایه گذاری مسکن برای اینکه بتواند از ظرفیت‌های جذب سرمایه های خارجی همراه با انتقال تکنولوژی به داخل کشور استفاده کند با سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران وارد مذاکره شد.

به گفته امینی بر اساس برنامه ششم سهم سرمایه گذاری خارجی از تامین مالی در اقتصاد کشور حدود 25.3 درصد پیش بینی شده که سالیانه حدود 25 میلیارد دلار است.

 



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000