مدیر تحقیق و توسعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد:

۷۵ درصد پروژه‌های مسکونی برای طبقه میان درآمدی

مدیر تحقیق و توسعه گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه با توجه به تاکیدات مدیرعامل بانک مسکن ۷۵ درصد از سبد تولیدات این گروه برای طبقه میان درآمد ساخته می‌شود، ماموریت های تحقیق و توسعه گروه را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

رضا خدادادیان مدیر تحقیق و توسعه گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به اینکه گروه دارای شرکت‌های تابعه در سراسر کشور است و پروژه‌های زیادی را در دست انجام دارد، گفت: با توجه به شرایط امروز اقتصاد کشور و فضای رقابتی شدید به خصوص در بازار صنعت ساختمان، ضروری است بنگاه های اقتصادی شبیه به گروه سرمایه گذاری مسکن با هدف کسب مزیت رقابتی، افزایش راندمان اقتصادی، ارتقاء نشان تجاری مجموعه گروه با اتخاذ روش های علمی و عملیاتی، هزینه های تمام شده را کاهش داده و سطح کیفی محصولات را با توجه به نیاز مشتری افزایش دهند. از طرفی می دانیم که اساتید برجسته ای در این عرصه مانند (1989 Abetti) فناوری(تکنولوژی) را این گونه معنا کرده اند که «مجموعه ای متشکل از اطلاعات، ابزارها و تکنیک هایی که از علم و تجربه عملی نشأت گرفته اند و در توسعه، طراحی، تولید و به کارگیری محصولات، فرایندها، سیستم ها و خدمات مورد استفاده قرار می گیرند»

وی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن، ادامه داد: با توجه به تعریف جامع مورد اشاره در بالا امروز می توان ماموریت های مدیریت تحقیق و توسعه هلدینگ سرمایه گذاری مسکن را در چند محور مهم خلاصه کرد.

مدیر تحقیق و توسعه گروه سرمایه گذاری مسکن، سیاست گذاری و توسعه سبد فناوری‌های گروه سرمایه گذاری مسکن را نخستین ماموریت واحد تحقیق و توسعه عنوان کرد و گفت: دومین ماموریت ما نیز توانمند سازی فنی و اجرایی شرکت‌ ها با استفاده از فناوری‌های نوین و اصلاح فرآیندهای تصمیم گیری، طراحی و اجرا، با هدف بهینه سازی زمان اجرا و هزینه پروژه‌ها و در مقابل افزایش کیفیت محصولات است.

خدادادیان افزود: سومین ماموریت نیز تحقیق و مطالعه مستمر و کاربردی در زمینه مصالح و فناوری‌های جدید با استفاده از منابع دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی مانند مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تعریف شده است.

وی همچنین مدیریت تجربیات و دانش در گروه سرمایه گذاری مسکن و توسعه خلاقیت و نوآوری را چهارمین ماموریت تحقیق و توسعه گروه عنوان کرد و گفت: این ماموریت یکی از مهمترین محورهای اجرا و پیاده سازی تحقیق و توسعه به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه این ماموریت‌ها با تصویب هیأت مدیره گروه و بر مبنای منویات دکتر بت شکن مدیرعامل بانک مسکن هدف گذاری و سیاست گذاری شده است، درباره خروجی این ماموریت‌ها تا کنون گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای اجرای ماموریت های مذکور این بود که گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از شرکت‌های فعال انبوه‌ ساز پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه فناوری‌های صنعتی سازی داشته است.

مدیر تحقیق و توسعه گروه سرمایه گذاری مسکن، با اشاره به اینکه تا کنون 64 هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های گروه سرمایه گذاری مسکن تولید و ساخته شده است گفت: از این تعداد 18 هزار واحد ساخته و شده که تقریبا 30 درصد سبد پروژه‌های گروه را تشکیل می دهد با بکارگیری فناوری‌های نوین صنعتی سازی اجرا شده‌اند.

خدادادیان استفاده از سیستم قالب تونلی را در زمان خود یکی از روش‌های قابل اتکا در پروژه‌ های گروه عنوان کرد و گفت: روش قالب تونلی یکی از روش‌های صنعتی‌ سازی است که کاهش زمان، کاهش هزینه، ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. این سیستم که یکی از بهترین روش‌های ساخت و ساز صنعتی بوده است، از ابتدا در کشورهایی که با مشکل زلزله روبرو بوده اند، مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با بکارگیری سیستم قالب تونلی و بهینه سازی آن، بکارگیری روش های طراحی مدولار و انتخاب سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی متناسب با آن در هر پروژه، سرعت اجرای پروژه‌ها نیز افزایش یافت به طوری که نرخ تولید روزانه پروژه‌ها به طور میانگین از 0.2 واحد مسکونی به 2.1 واحد مسکونی در روز رسید که یک رکورد بسیار خوب در اجرای پروژه‌های مسکونی است.

خدادادیان گفت بر اساس برخی آمار اعلام شده در بخش مسکن و ساختمان در کل کشور تقریبا 10 درصد به روش‌های صنعتی سازی ساخته شده اند این در حالیست که 30 درصد پروژه‌های گروه سرمایه گذاری مسکن به روش‌های صنعتی سازی اجرا شده اند و این نشان از پیشرو بودن شرکت های گروه و اعتقاد به بکارگیری فناوری ها در پروژه ها و مدیران ارشد گروه است.

75 درصد سبد تولیدات گروه برای اقشار میان‌ درآمدی

مدیر تحقیق و توسعه گروه سرمایه گذاری مسکن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم و در عین حال ماموریتی که به عنوان یکی از برنامه‌های جاری و اولویت دار گروه از آن یاد می‌شود و مدیرعامل بانک مسکن نیز بر آن تاکید دارد این است که 75 درصد سبد تولیدات گروه سرمایه گذاری مسکن باید تامین مسکن برای اقشار میان درآمد باشد به همین دلیل باید هزینه‌های تولید خود را کاهش و همزمان کیفیت پروژه‌ها را ارتقاء دهیم.

وی افزود: ذیل «دستور العمل ارزیابی و انتخاب فناوری‌ها و مصالح» مدون در تحقیق و توسعه گروه، سبد فناوری‌های ساخت سازه، نما، سفت‌کاری و اجرای تاسیسات الکتریکی و مکانیکی استاندارد را از بین فناوری‌های بومی و خارجی تشکیل داده ایم و با ایجاد کار گروه‌ها و تعریف معیارهای مختلف به شرکت‌های تابعه اعلام کردیم در مرحله طراحی می بایست بر مبنای این زیر معیارها که ذیل معیارهای اصلی هزینه، سرعت اجرا، کیفیت هستند سیستم ها و مصالح را تعیین کرده و برای اجرا انتخاب کنند.

خدادادیان افزود: تعریف معیارهای ارزیابی به ما کمک می‌کند که سیستم‌ها و فناوری ها و مصالح را به گونه‌ای انتخاب کنیم که ضمن ایجاد ارزش افزوده، کاهش مدت زمان اجرای پروژه و ایجاد رفاه و آسایش برای مشتریان را در پی داشته باشد.

مدیر تحقیق و توسعه گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه ارزیابی نظرات مشتریان با روشQFD (گسترش خانه کیفیت) به عهده واحد تحقیق و توسعه است گفت: ارزیابی نظرات مشتریان یکی از اصول و اولویت‌های اساسی مد نظر قرار گرفته به طوری که بعد از واگذاری هر پروژه با یک سری ملاک‌ها و معیارها نقاط ضعف و قوت پروژه‌ها را از دید مشتریان استخراج و کشف می‌کنیم تا در طراحی و اجرای پروژه‌های بعدی به کار گرفته شوند و رضایت بهره برداران بیشتری را به ارمغان بیاورد. این قطعا مزیت رقابتی ماست.

وی افزود ساخت و ساز پایدار (در مسیر توسعه پایدار) یکی از اهداف اصلی ما است که برای آن برنامه ریزی کردیم و مسئولیت اجتماعی خود را در این قالب ایفا خواهیم کرد. البته زمینه های فعالیت بسیار گسترده است که در مجال های بعدی به آن پرداخته خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000